י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אמירה אמיצה באיראן

יו"ר המועצה הרפואית באיראן רומז ומאשים את חמינאי בתמותה הגבוהה

ד"ר מוחמד ראזה זפרגנדי, יו"ר המועצה הרפואית הלא ממשלתית באיראן, מתח ביקורת במרומז על המנהיג העליון עלי חמינאי, שאסר להביא חיסוני קורונה שיוצרו על ידי ארצות הברית ובריטניה

יו"ר המועצה הרפואית באיראן רומז ומאשים את חמינאי בתמותה הגבוהה
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

בכיר איראני הביע ביקורת נגד ההחלטה לא לאשר הבאת חיסונים מאירופה, וזאת כאשר איראן הגיעה לרמת המוות היומית הגבוהה ביותר מאז תחילת המגיפה, עם כמעט 600 מתים.

"התמותה ירדה משמעותית במדינות שבהן חיסנו את האוכלוסייה ללא גבולות והגדרת גבולות [פוליטיים]", אמר זפרגנדי. "האם מי שאמר שיש להגביל את יבוא החיסונים יהיה אחראי היום?" שאל.

זפרגנדי לא האשים באופן ישיר את חמינאי, שאסר על ייבוא ​​חיסוני קורונה מארה"ב ובריטניה ב-8 בינואר 2021, כאשר ארגון הבריאות העולמי אישר רק את חיסוני פייזר ומודרנה ואת אסטרה-זנקה מתוצרת בריטניה. כולל קמפיין ברשתות החברתיות גם לא להשתמש בחיסון הרוסי 'ספוטניק 5'.

זפרגנדי קרא פעמים רבות לרשויות לרכוש חיסונים "בכל דרך אפשרית וללא כל מגבלה להצלת חיי אנשים". ב-12 באפריל הוא אמר כי החיסונים הטובים ביותר הם "המהירים ביותר שיש".

על פי נתונים מאוניברסיטת ג'ון הופקינס, איראן חיסנה באופן מלא 3.4 אחוזים מהאוכלוסייה. שתי מדינות שכנות של איראן, טורקיה, עם שיעורי חיסונים גבוהים יותר, טורקיה (33.4 אחוזים) ואיחוד האמירויות הערביות (73 אחוז), השתמשו בחיסונים של פייזר, אסטרה-זנקה, סינובאק, וספוטניק. אך ללא איסור על חיסונים מערביים, עיראק חיסנה 1.2 אחוזים ואפגניסטן 0.6 אחוזים.

זפרגנדי כתב כי מקרי המוות בפועל מקורונה היו גבוהים יותר מנתוני משרד הבריאות. המשרד הודיע ​​ביום שני על 588 מקרי מוות במהלך 24 השעות האחרונות, הנתון היומי הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה בפברואר 2020.

עד כה איראן רשמה כמעט 4.2 מיליון מקרי קורונה, ו-94,000 מקרי מוות, אך מומחי בריאות אירופאיים טוענים כי מספר המתים האמיתי גבוה פי 2.5.

איראן חיסונים חמינאי גורם תמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד