י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלימות ופנאטיות

הקהילה היהודית היוונית זועמת על ונדליזם בבית קברות

ארגון הקהילות היהודיות של יוון הביע "זעם וכעס" ביום שישי האחרון, אחרי חילול קבר בבית קברות יהודי בצפון מערב יוון

הקהילה היהודית היוונית זועמת על ונדליזם בבית קברות
בית הקברות המחולל צילום: הוועד המרכזי של הקהילות היהודיות ביוון

מהוועד המרכזי של הקהילות היהודיות נמסר כי הקבר בעיר יואנינה, נמצא ביום חמישי כאשר לוח שהיה מחובר אליו הוסר, והשיש המרוסק פזור סביבו.

"אנו מגנים בתוקף את פעולת החילול המבישה הזו המעידה על כך ששנאתם של העבריינים מביאה לגילויי אלימות ופנאטיות מרושעים", נמסר בהודעת מועצת המרכז. עוד נכתב כי בית הקברות היהודי של יואנינה כבר הושחת כמה פעמים בעבר.

"אנו קוראים לרשויות הרלוונטיות לעצור את העבריינים ולהעמידם לדין", נכתב בהודעה. "בית הקברות היהודי של יואנינה הוא מקום של זיכרון ומורשת תרבותית לעיר יואנינה בכללותה".

אין זו הפעם הראשונה שבה בית קברות יהודי מושחת. בין השנים 2002-2009 אירעו מספר מקרי וונדליזם באזור, הן בבית הקברות והן בבית הכנסת. בשנת 2012 קבע משרד התרבות כי בית הקברות היהודי ייחשב כ"אתר היסטורי", המציין את נוכחותה הוותיקה של הקהילה היהודית בעיר.

בעיר הייתה בעבר קהילה יהודית משגשגת שנהרסה במהלך מלחמת העולם השנייה, כשכוחות נאצים גירשו את התושבים היהודים למחנות המוות. בשנת 2019 בחרה יואנינה את משה אליסף לראש העירייה. היהודי הראשון שנבחר לראשות העיר ביוון.

כיום חיים ביואנינה כ-60 יהודים בלבד, בעיר קיים בית כנסת הפעיל רק בחגים, במהלך מלחמת העולם השנייה הקהילה היהודית כמעט הוכחדה לגמרי לאחר שהנאצים פלשו ליוון.

ונדליזם בית קברות יהודי יוון קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד