כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החלטות בדקה ה-90

הגננות זועמות: "חוסר הוודאות הרסני ויש חשש שהגנים ייסגרו"

התחלואה בישראל עולה ומזנקת, כאשר רק אמש מספר הנדבקים שבר שיא נוסף, אך מקבלי ההחלטות מתמהמהים מלהכריע אם לפתוח את שנת הלימודים כסדרה | מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שוב לא פסל אתמול את האפשרות שתידחה הפתיחה. הגננות זועמות על חוסר הוודאות

הגננות זועמות: "חוסר הוודאות הרסני ויש חשש שהגנים ייסגרו"
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שוב לא פסל אתמול את האפשרות שתידחה פתיחת שנת הלימודים בגלל עלייה בתחלואה בקורונה, הגננות זועמות על חוסר הוודאות.

בתדרוך לעיתונאים אמר: "אנו פועלים יחד עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן וזאת התוכנית. עם זאת, אי אפשר להתעלם מנתוני התחלואה. ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר נוכל לדעת בוודאות שאנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים בבטחה".

בינתיים, אי הוודאות סביב פתיחת שנת הלימודים מעורר זעם ותסכול בקרב הגננות. לוסי חדידה, כך מדווח הבוקר אליאב בטיטו ב'מעריב'.

מנכ"לית ארגון "גנים ברמה אחרת", אומרת: "חוסר הוודאות לגבי הסגר, הרסנית לענף. הורים רבים ביטלו את הרשמתם לספטמבר, הורים אחרים לא מוכנים להכניס את הילדים לפני אוקטובר. במצב זה נגרם למעונות היום הפרטיים נזק כלכלי משמעותי בעוד הם מחויבים לשכירויות, משכורות וחשבונות שוטפים ויש חשש לסגירת המסגרות באופן סופי, עוד לפני שהתקבלה החלטה בנושא. כך פוגעת הממשלה שוב במגזר מעונות היום הפרטיים ויוצרת כאוס בנושא. זאת מכיוון שכולם מחכים להחלטה ובינתיים יושבים על הגדר".

אילנית תורג'מן, מנהלת גן ילדים ברעננה, אומרת: "חיפוש עובדים נהיה משימה בלתי אפשרית לאור כל הדרישות והתקנות החדשות. עד שהחל הרישום בגן לקבל סימני התעוררות, הורים מתקשרים לדחות את כניסת ילדיהם לגן בספטמבר עקב החגים ורעשי התקשורת על סגר שמאיים עלינו. מה אני בתור בעלת גן יכולה לעשות במצב כזה? לסגור גן לחודש? לא לשלם שכירות או אולי לא לשלם לעובדים חודש כי הגן סגור או מפסיד? המצב הזה מתיש ומתסכל. לפתוח גן היה עבורי הגשמת חלום וכיום מדובר בסיוט מתמשך".

הגננת ברכה ואקיל מחדרה מוסיפה: "אני בתחום יותר מ-26 שנה. מדובר בעסק קטן, שכל בקשתי היא לפרנס בעזרתו את המשפחה שלי. בכל שנה התקופה הזאת היא תקופה של חוסר ודאות, אבל השנה זה עובר כל גבול".

גן ילדים קורונה נחמן אש פתיחת שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד