י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רכילות ומניפולציות"

כץ חוזר בו: "רק גנץ אשם בתקציב"

לאחר שהטיל את האחריות על אי העברת התקציב בשנה שעברה על נתניהו ועל יו"ר 'כחול לבן', ישראל כץ טוען שלא אמר כך: "השבתי שרצונו של גנץ להבטיח את הרוטציה באמצעות תקציב דו-שנתי מנעו את זה" | הוא תקף: "כל השאר זו רכילות"

כץ חוזר בו: "רק גנץ אשם בתקציב"
ישראל כץ ובני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע רצונו להיות בעתיד יו"ר 'הליכוד', אתמול (שני) טען שר האוצר לשעבר ישראל כץ כי לא אמר שנתניהו אשם יחד עם גנץ באי העברת תקציב המדינה של השנה שעברה.

כץ התייחס לדבריו אמש, לפיהם נתניהו וגם גנץ הם האחראיים לכך שלא עבר תקציב המדינה הקודם, דבר שעד כה נמנע מלהגיד. בכיר 'הליכוד' טען שאמר שיו"ר 'כחול לבן' הוא זה שמנע את העברת התקציב, ולא גם יו"ר האופוזיציה הנוכחי נתניהו.

"נשאלתי היום האם נתניהו אשם שלא עבר תקציב?", התייחס לשאלה שהופנתה אליו, "והשבתי תשובה שמשמעותה ברורה. שרצונו של גנץ להבטיח את הרוטציה באמצעות תקציב דו שנתי, מנעו את העברת התקציב. כל השאר זו רכילות ומניפולציות".

כאמור, שר האוצר לשעבר טען שראשי 'הליכוד' ו'כחול לבן' הם האחראיים לכך שלא עבר תקציב המדינה הקודם, כך שלראשונה במפלגתו של נתניהו מאשימים אותו בכך. בנוסף, טען שהרפורמות שמקדמים בממשלה הם "מס עבאס".

"בגלל ביבי וגנץ אין תקציב", התייחס לאי העברת התקציב הקודם ב'103fm'. "כי ההסכם שלהם כלל סעיף אחד מטורף שאומר שאם התקציב לא עובר אין רוטציה. כולנו נקלענו לוויכוח על הרוטציה תוך כדי התקציב".

על תקציב המדינה שאושר בממשלה בשבוע שעבר, אמר כץ: "הגישו חוקים של רפורמות שהכנתי, אך פשוט שפכו על זה מסה של העלאות מיסים וגזרות. זה עיוות לחלוטין את התוכנית, לכן קראתי לזה מס עבאס".

"לא הייתה שום סיבה להעלות מיסים. גיבשתי תוכנית לפי קריטריונים כלכליים שלא כללה העלאת מיסים, ורק בגלל ההתחייבות החריגה למנסור עבאס. השיתוק הפוליטי מנע את העברת התקציב", הוסיף.

ישראל כץ תקציב המדינה ביבי נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד