כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"רב שאינו מתגורר במקום כהונתו - גזלן"

שר הדתות יעקב מרגי סקר את פעילות משרדו מעל דוכן הכנסת, והתייחס גם לסוגיות אקטואליות • הבהיר שאל לו לרב מכהן ליטול תשלום עבור עריכת חופה

יעקב מרגי. צילום: פלאש90
יעקב מרגי. צילום: פלאש90

על פי הנוהג במהלך השבועות האחרונים בכנסת ואשר לפיו עולה כל שר כדי לסכם את פעילות משרדו, עלה הערב (ג') השר לשירותי דת, יעקב מרגי, לדוכן המליאה כדי לערוך את סיכום משרדו.

בדבריו ציין כי בכניסתו לתפקיד מצא משרד שאחראי בעיקר על המועצות הדתיות ואלו, כמו גם שאר שירותי הדת, היו בתת-תקצוב.

עם כניסתו לתפקיד, אמר השר, כי שם לו למטרה לשרת בעיקר את "חובשי הכיפות השקופות". בעקבות כך החל במהלך של רה-ארגון ומיתוג הכוללים חתימת אמנת שירות בין המשרד והמועצות הדתיות ובין המועצות הדתיות לאזרחים, כתיבת תכנית הדרכה לניהול המועצות הדתיות שבוצעה, הקמת מוקד טלפוני הפועל 24 שעות ביממה לשם הנגשת המידע לציבור, הפעלת מיזם "לקוח סמוי" במחלקות הנישואין שבמועצות הדתיות, הפקת חוברת מידע למשפחות הנפטרים שמטרתה הנגשת המידע החשוב ברגעים הקריטיים וחלוקתה במשרדי חברות הקדישא ובבתי החולים ועוד.

השר הוסיף ותיאר את שיפוצם של כ-200 מקוואות ברחבי הארץ לרמה של ספא על מנת להנעים את חווית הטבילה.

במהלך סקירתו תיאר השר את הפרויקט הענק לקבורה רוויה המתנהל בימים אלו בבית העלמין ירקון, שמטרתו לחסוך בשטחים פתוחים יקרים במרכז הארץ. השר תיאר קמפיין נרחב שניהל משרדו להטמעת המודעות לחשיבות הקבורה הרוויה.

בסיכום דבריו אמר השר כי נכון להיום אין מועצה דתית אחת שמלינה את שכר עובדיה או חייבת תשלומים לספקים. בנוסף אמר השר כי הוא "משאיר לבאים אחריו משרד מקצועי עם שדרת ניהול צעירה דינאמית וחזקה, החל מהמנכ"ל המסור דרך הסמנכ"לים המקצועיים וכלה עד אחרון העובדים".

לאחר סיכום פעילות משרדו, ענה השר לשאלות חברי כנסת.

בתשובה לשאלת ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) על הדרת נשים במהלך הלוויות ומניעת הספדי נשים על יקיריהן, אמר השר כי הוא נגד הדרת נשים ויצא בחוזר ברור לאפשר למשפחות מדרגה ראשונה להחליט על סדר ההלוויה ועל זהות המספידים.

בתשובה לשאלת ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) על רבנים הדורשים תשלום נוסף בעת עריכת חופות, אמר השר כי חל איסור חמור על רבנים מכהנים המקבלים שכר מהמשרד לשירותי דת, לגבות תשלום נוסף על עריכת חופות.

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) האשים כי הטיפול במקוואות נגוע בשחיתות. השר מרגי השיב כי דווקא תקציבי הביצוע לפיתוח מקוואות הועבר אל הרשויות המקומיות.

השר השיב לשאלת ח"כ אלי בן דהן באשר לרבני ערים שאינם מתגוררים במקום כהונתן, כי השקפת עולמו נגזרת מאמירתו של הרב עובדיה יוסף כי כל רב עיר או קהילה שאינו מתגורר במקום כהונתו, גוזל את הציבור. בתשובה להערה של ח"כ מיכאלי על תעריפי קבורה, הדגיש השר כי לכל אדם קיים כיסוי מלא לקבורה ולהוצאות יום הקבורה.
יעקב מרגי שר הדתות רב עיר מקוואות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד