ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
למרות הביקורת

ליברמן: "לא מתכוון להשתתף בקבינט הקורונה"

למרות הביקורת כי לא השתתף בישיבות קבינט הקורונה, שר האוצר מכריז שהוא לא מתכוון להשתתף גם בישיבות הבאות: "אני לא יכול לשבת בכל הוועדות" | ליברמן הבטיח שהתקציב יעבור גם בכנסת | בנוסף, פסל שוב שהמפלגות החרדיות יצטרפו לקואליציה: "אני לא רואה כל סיבה לשנות את הרכב"

ליברמן: "לא מתכוון להשתתף בקבינט הקורונה"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע החשש מסגר והדיונים הקריטיים לקראתו, הבוקר (שלישי) שר האוצר אביגדור ליברמן מכריז שלא ישתתף בישיבות קבינט הקורונה, למרות הביקורת על כך שעד כה הבריז ולא השתתף.

ליברמן אמר כי למרות הביקורת, הוא ימשיך לא להשתתף בישיבות קבינט הקורונה וכי מי שישתתף מטעמו הוא השר במשרדו חמד עמאר. בנוסף, אמר שתקציב המדינה יעבור גם בכנסת, וטען שאין מיסים חדשים, למרות הרפורמות הנמצאות בחוק ההסדרים.

"אני לא משתתף ולא מתכוון להשתתף", הכריז. "אני מעולם לא בורח. השתתפות בוועדת השרים או קבינט כזה או אחר לא פוטרת מאחריות - אבל אני חושב שאני בקיא לא פחות מכל השרים שמשתתפים בקבינט הקורונה".

שר האוצר נימק: "אני חושב שלא מספיק להשתתף בישיבות, צריך גם לעבוד. לכן מהשבוע הראשון עשינו חלוקת סמכויות וגזרה עם השר חמד עמאר במשרד האוצר, והודעתי מראש שאני חבר בקבינט הביטחוני־מדיני והוא חבר בוועדת קורונה".

"עמאר מסוגל להציג את זה לא פחות טוב ממני. אני לא יכול לשבת בכל הוועדות. תפסת מרובה - לא תפסת כלום", הוסיף.

"לעולם התקציב לא יוצא כמו שנכנס", אמר ליברמן אך יחד עם זאת הבטיח שהוא יעבור בכנסת, והתייחס לחוק ההסדרים: "הרפורמות נועדו להוזיל את יוקר המחיה, לפשט את החיים וגם בסופו של דבר להביא כסף ולא לקחת את הכסף".

"אין מיסים חדשים - יש ניסיון לשנות דפוסי התנהגות והכסף שאנחנו גובים על משקאות ממותקים בא לשפר את איכות הסביבה ולא נכנס לתקציב או נועד לתקציב", טען.

הוא פסל, שוב, את האפשרות לצירוף מפלגות חרדיות: "ש"ס ו'יהדות התורה' הן לא חלק מהקואליציה הזאת ואני לא רואה כל סיבה לשנות את הרכב הקואליציה. אני לא רואה כל צורך כרגע להכניס את ש"ס ו'יהדות התורה' לקואליציה לא לפני התקציב ולא אחריו".

"השוני בממשלה הזאת שהאווירה אחרת. לא צריך וטו, יש הידברות ופירגון הדדי, אנחנו לא מדברים במונחים של וטו - אבל העמדות, אני חושב, ברורות", רמז.

איווט ליברמן קבינט הקורונה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד