א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

המשפחה גדלה ואיתה גם הרכב

כשאנו מכינים עצמנו לקראת התרחבות המשפחה, עלינו לשנות את סביבתנו כך שתתאים לנפשות החדשות שמגיעות לעולם. הרכב הוא אחד מהחלקים המרכזיים ביותר בחיינו וגם אותו יש להכין לקראת התרחבות המשפחה. אך כיצד נדע לבחור את הרכב הנכון? לפניכם מספר טיפים כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הטובה ביותר

המשפחה גדלה ואיתה גם הרכב
משפחתית צילום: מתוך אתר החברה

חשבו על העתיד

לעיתים בעת רכישת הרכב אנו נוטים לבחור את הדגם המתאים למצב חיינו הנוכחי. אך יש לזכור כי רכישת רכב כרוכה בהוצאה משמעותית, ועדיף לבצע בחירה שתלווה אותנו לאורך זמן רב יותר. לכן, גם אם אתם זוג צעיר המחכה לבואו של ילד ראשון בלבד, עדיין עדיף שלא תתפתו לרכוש רכב קטן. כך, כאשר יגיעו ילדים נוספים בהמשך הדרך ותצטרכו מקומות ישיבה מרווחים או מקום רב בתא המטען, לא תצטרכו להתעסק גם בלחץ של חיפוש רכב חדש.

ובכלל, כשילד חדש מגיע למשפחה מושב תינוק הוא ממש לא הדבר היחיד שדורש מקום. גם תיק ההחתלה, העגלה וחפצים נוספים צריכים שיהיה עבורם מספיק מקום ברכב. רכב קטן יאלץ אתכם להילחם על האחסון בכול פעם שתרצו לנסוע עם התינוק. לכן, למען השלווה שלכם ובשביל עתיד המשפחה, מוטב שתשקיעו מבעוד מועד ברכב מרווח יותר.

אם אתם רוצים מושבים נוחים ומקום רב בתא המטען, מומלץ לרכוש רכב פנאי הנמצא בין המכונית המשפחתית לג'יפ. כך אתם נהנים ממרחב בזמן הנסיעה, אך הרכב אינו גדול כמו הג'יפ הרגיל שיתאים יותר למשפחות עם מספר ילדים. זו אפשרות נפלאה גם עבור משפחות המתגוררות באזורים יותר עירוניים.

שמרו על הילדים

ביטחון הילדים נמצא תמיד במעלה ראשונה עבור ההורים וברכב חשיבות זו עולה כפליים. כיום הטכנולוגיה החדשה במכוניות החדשות מציעה אפשרויות בטיחות מתקדמות, העוזרות לשמור על היקר לנו מכול. בראש ובראשונה ישנה כמובן המערכת המיועדת למנוע מאיתנו לשכוח את הילדים ברכב. זהו אחד מהסיוטים הגדולים ביותר עבור כול הורה, וניתן להימנע ממנו בזכות הטכנולוגיה החכמה הזו.

כמובן שגם מערכות הבטיחות השומרות עליכם – הנהגים והנוסעים שומרות גם על הילדים. לדוגמה, מערכת המתריעה על סטייה מהנתיב שמונעת מהנהג לעבור נתיב מבלי לשים לב. ישנם כלי־רכב בעלי מערכת בלימה חכמה, המודדת את מרחק ומהירות הרכב שנוסע מלפנים ומבצעת עצירה אוטומטית בעת הצורך כדי למנוע תאונה. בכול רכב חשוב שתהיה נעילת דלתות אוטומטית גם כן, זאת כדי למנוע פתיחה של הדלת בידי הילדים בעת נסיעה. כמו כן, צריכה להיות האפשרות לנטרל את פעולת מערכת כריות האוויר, במיוחד בתקופה שבה כיסא התינוק מותקן במושב ליד הנהג. התנפחות של הכרית בעת תאונה תהיה מסוכנת מאוד לתינוק.

אם ברצונכם להשקיע ברכב בטיחותי, כדאי לשקול רכישה של רכב SUV המציע מספר יתרונות בתחום: ראשית, הגובה של הרכב מספק ראות טובה יותר של הדרך, כך שמתאפשרת תגובה מהירה יותר מצד הנהג. כמו כן, במרבית הדגמים השלדה תהיה חזקה משמעותית מזו של כלי־רכב קטנים, דבר שמקטין את הסיכון במקרה של תאונה.

תנאי רכישה

לעיתים התרחבות המשפחה מתרחשת בהפתעה ואין תמיד את הזמן לחסוך תקציב לרכב המתאים. למרבה המזל ישנן המון אפשרויות רכישה ומימון המסייעות בכך. ראשית ישנה האפשרות של טרייד אין, שבה אתם מקבלים זיכוי על ידי מכירת הרכב הישן, כדי לרכוש רכב חדש. שנית, ישנה גם אפשרות המימון החיצוני, שבה תוכלו לשלם את סכום הרכישה בפריסה על בסיס תשלומים חודשיים. גם אם אינכם נמצאים בלחץ של זמן, מומלץ לבחון את אפשרויות הרכישה הללו, כדי שתוכלו לרכוש את הרכב החדש במלוא הנוחות.

רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד