י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בג"ץ: סנקציות על מוסדות שלא ילמדו ליבה

הבג"צ דורש להטיל סנקציות על מוסדות שלא יקיימו מבחני מיצ"ב, המחייבים לימודי ליבה • משרד החינוך רצינו להסדיר הנושא בהידברות • בג"צ: "לא ניתן להידבר בנושא"

בג"ץ: סנקציות על מוסדות שלא ילמדו ליבה

בית המשפט העליון הורה היום (ד') כי יש לבצע בחינות מיצ"ב גם בחינוך החרדי. מוסדות שיסרבו לכך יוטלו עליהם סנקציות.

את ההוראה נתנו השופטים, בהרכב שכלל את נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, והשופטים דפנה ברק-ארז ועוזי פוגלמן ובה נאמר, כי משרד החינוך צריך להגיש מתווה ברור לעריכת מבחני מיצ"ב בחינוך החרדי בתוך 100 ימים. השופטים קבעו, כי אם הדבר לא יתבצע במועד, על משרד החינוך להפעיל סנקציות.

מיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית) הם מערכת של מבחנים וסקרים הנערכים בבתי ספר במקצועות: מדע, מתמטיקה ואנגלית ומשמעות עריכתם היא החובה ללמוד את מקצועות הליבה.

את העתירה הגישו המרכז לפלורליזם יהודי נגד משרד החינוך, ונגד מרכז החינוך העצמאי לתלמודי תורה, בתי הספר "בית יעקב", ומרכז מעיין החינוך התורני בארץ ישראל. לטענתם, משרד החינוך אינה כופה את החלטת בג"ץ מ-2004 לפיה, לפיה מוסדות חרדים שלא יכניסו לימודי ליבה, יקבלו פחות תקציבים.

לדברי עו"ד ריקי שפירא, שייצגה את העותרים, "אני יודעת שלימודי ליבה מחייבים את לימוד השפה האנגלית. ואני סבורה, כי אי אפשר להשלים עם הדבר הזה. משרד החינוך, פשוט לא ממלא את חובתו".

מנגד עו"ד מנחם ינובסקי, המייצג את הנתבעים אמר במהלך הדיון כי, "כאשר השתתפנו במבחני הליבה, כל התוצאות בכל בתי הספר שלנו הראו שאנו עולים על בתי הספר האחרים".

נציג משרד החינוך אמר כי מעונינים להגיע להחלת לימודי ליבה בהידברות. שופט העליון פוגלמן ציין כי "להשקפתם של מרכז החינוך העצמאי לתלמודי תורה ובתי ספר 'בית יעקב' לימודי הליבה טריפה, אז איך אפשר לקיים הידברות?"
בית יעקב בג ליב חינוך חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד