י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מפיצי מחלת ההסתה

הנדסת תודעה: שוב תמונה של חרדים בכותרת על זלזול בקורונה

נגיף ההסתה: שוב פעם פורסמה בתקשורת הכללית, והפעם ב'הארץ', תמונה של משפחה חרדית בטור נוקב על הזלזול של אזרחי ישראל בהנחיות הקורונה. בעקבות הביקורת, התמונה הוסרה ותמונה אחרת שובצה במקומה

הנדסת תודעה: שוב תמונה של חרדים בכותרת על זלזול בקורונה
הארץ צילום: wikipedia

בעיתון השמאל-קיצוני 'הארץ' פורסמה הבוקר (שלישי) תמונה של משפחה חרדית ליד הכותרת "מזלזלים בהנחיות? אל תבכו כשיהיה סגר" - טור שנכתב על ידי נעה לנדאו על הזלזול של אזרחי ישראל בהנחיות הממשלה במסגרת ההתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה.

צירוף התמונה ליד כותרת זו, עורר סערה וגרר גל ביקורת על "הנדסת תודעה" מצד התקשורת הכללית שבמהלך תקופת התפרצות הנגיף, עשתה זאת פעם-אחר-פעם.

בעקבות הביקורת, מערכת העיתון הסירה את התמונה ושיבצה במקומה, תמונת אילוסטרציה אחרת.

כזכור, לפני כחודש דווח כאן כי ב'חדשות 13" פורסמה ידיעה על מספר המאומתים לנגיף הקורונה בישראל, ובתמונה הראשית הופיעה דמותו של חרדי חסיד גור כשהוא עוטה מסכה על הפרצוף.

כלי התקשורת העלה לינק לידיעה על מספר החולים היומי, מחשבון הטוויטר שלו כשבתמונה הפותחת נבחר חרדי לשמש כ'פרזנטור' של נתוני התחלואה בישראל. אך הרשת סערה וכעבור מספר דקות, הציוץ נמחק.

כזכור, במהלך תקופת הקורונה, הציבור החרדי ספג הסתה קשה וכואבת מצד התקשורת הכללית שהלמה בו בטענה כי הוא הציבור הכי לא ממושמע לחוקי הקורונה וכי הוא מפיץ את הנגיף.

הארץ הסתה נגד חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד