י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשטרה מגבירה את האכיפה

רחפנים יכרזו לאזרחים לשמור על ההנחיות: כך זה יראה • תיעוד

שוטרים סמויים, רחפנים שיכרזו לאזרחים, מסוקים ואמצעים נוספים צפויים להצטרף החל ממחר לפעילות האכיפה של המשטרה | נושא עטיית המסכות יעמוד בראש סדר העדיפויות של המשטרה, כאשר דגש רב יינתן גם לאכיפת התו הירוק וחבי הבידוד

רחפנים יכרזו לאזרחים לשמור על ההנחיות: כך זה יראה • תיעוד
רחפן בפעילות אכיפה צילום: דוברות המשטרה

בשל העלייה החדה בתחלואה, המשטרה צפויה להגביר בימים הקרובים את האכיפה, תוך שימוש באמצעים חדשים שטרם הופעלו לאכיפת תקנות הקורונה. זאת לאור החלאת הדרג המדיני והנחיית המפכ"ל והשר לביטחון פנים.

במשטרה צפויים להפעיל בין היתר את המערך האווירי וכן רחפנים שיכרזו לאזרחים לשמור על חובת עטיית המסכות וכללי התו הירוק. גם שוטרים סמויים יופעלו כחלק מתכנית הפעולה החדשה, בניסיון לבלום את התחלואה הגואה.

בתוך כך, בכירים במשטרה מקווים כי יינתן סיוע באכיפה מצד הרשויות ומשרדי הממשלה השונים, כפי שהיה נהוג בגלי התחלואה הקודמים. במשטרה מסבירים כי אכיפת התקנות מצטרפת לפעילות השגרתית.

המשטרה תציב בראש סדר העדיפויות את נושא חובת המסכות כאשר דגש רב יינתן גם לאכיפת התו הירוק וחבי הבידוד. החל ממחר יעלו מספר הדוחות ושוטרים רבים יסתובבו בערים בהן קיימת תחלואה גבוהה.

האכיפה תתבצע ע"י שוטרים לצד פקחים ותכלול שימוש באמצעים טכנולוגיים, בהם: אפליקציית "ההסכמון" לפיקוח אחר חובת בידוד לצד המשך בדיקות וביקורי בית, רחפנים לצורך כריזה ואיתור חריגים לצד פעילות מסוקים משטרתיים, סיורים רגליים יזומים במרחב הציבורי ומוקדי הבילוי לצד מענה לאירועים חריגים, וכן נוכחות מוגברת של כוחות שיטור גלויים לצד שוטרים סמויים.

לפי נתוני המשטרה, ביומיים האחרונים נרשמו 1,113 דו"חות בגין הפרת התקנות ברחבי הארץ, בהם: 154 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 790 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 56 דו"חות בגין הפרות של מפעילי מקום ציבורי או עסקי.

"המשטרה קוראת לציבור כולו להישמע להנחיות, להקפיד על חבישת מסיכות פנים כנדרש במקומות סגורים ומוקדי התקהלות, להקפיד על חובת הבידוד והדיווח ככל שנדרש עפ"י התקנות, וכן על כל כללי התו הירוק וההגבלות השונות המתעדכנות מעת לעת", נמסר מהמשטרה.

במשטרה מתייחסים גם חובה להישמע להוראות השוטרים והפקחים ולהזדהות כנדרש בחוק, זאת בכדי להימנע מהצורך בשימוש בסמכויות שיטור ואכיפה לצורך זיהוי ו\או השלמת אכיפה.

 

 

אכיפה קורונה רחפנים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד