י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בקרוב התקדמות מול ירדן

השר הישראלי חשף: "מגעים והבנות מול סעודיה"

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוויה פריג' בראיון לערוץ ערבי: "יש קשרים ישירים עם סעודיה, והחלטה חשובה מאוד תתקבל בקרוב בקשר לירדן"

השר הישראלי חשף: "מגעים והבנות מול סעודיה"
מלך ירדן עבדאללה צילום: בית המלוכה הירדני

‏השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוויה פריג' ממרצ, אומר בריאיון לערוץ אל-חורה האמריקני בשפה הערבית: כי "יש קשר ישיר עם סעודיה והבנות איתה ועם מדינות המפרץ בכל מה שנוגע לאיום האיראני".

השר עיסוויה פריג' הוסיף כי "פועלים לבנות בארות להתפלת מים כדי לסייע לירדן עם משבר המים שלה. בשבועות הקרובים תתקבל החלטה חשובה ליחסים בין המדינות".

השר לשיתוף הפעולה האזורי חשף כי ישנם מגעים עם מדינות המפרץ, כולל סעודיה, בנוגע לנושא האיראני, והדגיש כי "תיק זה הינו נושא גלובלי שאינו שייך למדינה ספציפית".

הוא ציין כי קיים "קשר ישיר" ו"הבנות" עם "האחים בסעודיה" ובמדינות המפרץ בנוגע לתיאום בנוגע לאיומים איראניים, מאחר והעניין אינו נוגע לישראל או לסעודיה. אלא לכל העולם.

השר אמר כי הוא חולם על יום בו ייסע למכה בסעודיה כדי לקיים את מצוות החאג' המוסלמי ישירות, והוא משוכנע כי "בקרוב נראה הזדמנות כזו".

לגבי הסכם השלום עם איחוד האמירויות הוא אמר: "אנו עובדים על מספר פרויקטים, שעם חלקם ראינו סימנים טובים, כגון שותפויות במידע רפואי בין שתי המדינות, ואני בטוח שבתוך תקופה קצרה נראה דברים המשרתים את אנשי האמירויות והחברה הישראלית".

ביחס ליחסים עם ירדן, השר ציין בראיון שלו לאל-חורה כי "בעשר השנים האחרונות היינו עדים לצערי לסוג של משבר אמון, ובחודשים האחרונים בנט ביקר בירדן כדי לבנות את הקשר לגבי הביטחון בין המדינות, עוד יהיו שיתופי פעולה בתוכניות כלכליות המעניינות את שני הצדדים, בתחום האנרגיה הסולרית, ובמים".

הוא גם ציין כי "קיים משבר מים בירדן ובאזור, אין ספק בכך", והצביע על כך שהפרויקט לחיבור ים המלח עם מפרץ אילת אושר לפני יותר מ-20 שנה, אך מסיבות טכניות ופוליטיות הפרויקט הזה לא התפתח, והוא עדיין בבנייה". הוא המשיך, "בשבועות הקרובים תתקבל החלטה שתהיה לה ממדים חשובים מאוד בהרכב ובאיכות של היחסים עם ירדן".

הוא חשף גם כי "ישראל פועלת לבניית בארות התפלה כדי לסייע לירדן".

לגבי הסכם עם הפלסטינים הוא אמר: "הייתי מעוניין להשיק תהליך של פגישות בין שרים ישראלים לפלסטינים כדי לנסות למצוא פתרונות לסוגיות הבולטות, כל אחת בתחומה".

ירדן סעודיה ישראל עיסאווי פריג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד