י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מסוכן ממש"

תקציב המדינה: הדיל שנרקם בין הקואליציה ל'רשימה המשותפת'

לאחר שהתקציב עבר ללא תקלות בממשלה, בקואליציה מתכוננים לקראת העלאתו להצבעה בכנסת, וכדי להבטיח שהוא יעבור - הם עומדים לקראת סגירת דיל עם 'הרשימה המשותפת' | העסקה: האחרונים יתמכו או ימנעו והקואליציה תעביר חוק שיעניק חשמל לבתים ללא טופס 4

תקציב המדינה: הדיל שנרקם בין הקואליציה ל'רשימה המשותפת'
הרשימה המשותפת במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע פגרת הקיץ אליה יצאו בסוף השבוע האחרון, בקואליציה מתכוננים לקראת מושב חורף והיום (שלישי) דווח שהם מתכוננים להצבעה על תקציב המדינה, לאחר שעבר בממשלה.

הקואליציה, שמונה 61 חברי כנסת, לא רוצה להסתכן בכך שהתקציב יפול - שכן המשמעות לכך היא שגם הממשלה נופלת. לכן, שם מנסים לגייס תמיכה או הימנעות באופוזיציה, כדי שאם אחד הח"כים ימרוד תהיה להם רשת ביטחון.

עם חברי הכנסת של גוש נתניהו, בקואליציה הבינו שלא יוכלו לסגור דיל, כיוון שאין מעוניינים יותר מהם שהממשלה תיפול, אך עם חברי 'הרשימה המשותפת', להם לא בוער הפלת הממשלה, בקואליציה מקווים ומנסים להגיע להסכמות.

בימים האחרונים חלה התקדמות במו"מ עם חברי הכנסת הערבים, למרות הצהרתו של יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה כי לא יתמכו בו, ולפי הדיווח ב'גלי צה"ל', כבר ישנו דיל שגובש ביניהם.

הסיכום, בינתיים, הוא שחלק מחברי הכנסת של 'הרשימה המשותפת' יתמכו או ימנעו בהצבעות על התקציב, ובתמורה הקואליציה תעזור להעביר את "חוק החשמל", חוק שמאפשר חיבור לרשת חשמל לבתים ללא טופס 4.

ל'רשימה המשותפת' חוק החשמל חשוב , כיוון שישנם עשרות אלפי בתים של אנשים מהמגזר הערבי ללא טופס 4 - כך שהבית לא מאושר לאספקה סדירה.

"‏די כבר עם מכבסת מילים!", התייחס יו"ר 'הציונות הדתית' לדיל ולחוק החשמל בין הקואליציה ל'הרשימה המשותפת'. "'חוק החשמל' ילבין למעשה עשרות אלפי מבנים לא חוקיים במגזר הערבי".

"הוא יעודד את המשך הבניה הבלתי חוקית וההשתלטות שלהם על קרקעות. הממשלה הזו מוכרת את הציונות ואת המדינה לתומכי טרור אנטי ציוניים בשביל שרידות פוליטית בלי לעצור בשום קו אדום. וזה מסוכן ממש", טען.

הרשימה המשותפת דיל תקציב מדינה טופס 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד