י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רוחות מלחמה

איראן: צוללת ישראלית בליווי משחתות חצו את הים האדום

אתר המקורב למשטר האיראני דיווח כי צוללת של חיל הים חצתה את תעלת סואץ אל הים האדום בליווי שתי משחתות | "הצוללת נכנסה לים האדום בחשאי, בעוד המשחתות חצו את תעלת סואץ, ככל הנראה כמלווים"

איראן: צוללת ישראלית בליווי משחתות חצו את הים האדום
צוללת צילום: דובר צה"ל

אתר החדשות המקורב למשטר האיראני "נור ניוז" דיווח אתמול (שני) כי צוללת של חיל הים חצתה את תעלת סואץ אל הים האדום, לטענת האתר, צוללת ישראלית דולפין ושתי משחתות נכנסו לים סוף ב-4 באוגוסט.

באתר המקורב למועצת הביטחון הלאומי העליון באיראן נטען, כי צוללת מדגם דולפין ושתי ספינות מלחמה של חיל הים נשלחו לשמש ליווי לצוללת ונכנסו לים האדום. "הצוללת נכנסה לים האדום בחשאי, בעוד המשחתות חצו את תעלת סואץ, ככל הנראה כמלווים", נכתב באתר.

הדיווח על כך מגיע לאחר שבמתקפת הרחפנים מתאבדים על ספינה בבעלות ישראלית לפני אחד עשר יום מול חופי עומאן, נהרגו שני אזרחים זרים, בריטי ורומני. המשמעות הייתה ביקורת חריגה מצד מדינות המערב על איראן, ותמיכה בישראל.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", אתמול התפרסם בבריטניה כי האיראנים עשו שימוש בכוחות של המורדים החות'ים, המורדים הם הזרוע של הרפובליקה האסלמית בתימן. לפי הדיווח, כוחות מיוחדים של הצבא הבריטי הגיעו ביום שבת לתימן במטרה לשים יד על מבצעי המתקפה.

הדיווח הזה מאמת דיווחים קודמים מה-30 לחודש יולי, אז פורסם כי חמושים שקושרו לאיראן, ריסקו שני מל"טים מתאבדים על סיפון הספינה אשר נמצאת בבעלות ישראלית, ובמהלך התקיפה נהרגו אזרח בריטי ואזרח רומני.

על פי הדיווח, המודיעין האמריקאי-ישראלי מאמין כי המל"טים שוגרו ממזרח תימן באמצעות GPS, לעבר המכלית, ומפעיל מקומי שהיה בקרבת מקום, השתלט על הקילומטר האחרון, כשהוא מכוון את המל"טים באמצעות מצלמה לגשר הספינה.

 

צוללות חיל הים איראן הים האדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד