כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"דבריה חמורים ומבזים"

קריאה ליו"ר הכנסת: "העמד את מראענה על מקומה"

לאחר שהודיעה שבוועדה המיוחדת לעובדים זרים, שהיא עומדת בראשה, ידברו רק בלשון נקבה, כולל גברים - פניה ליו"ר הכנסת מיקי לוי להורות לחברת הכנסת איבתיסהם מראענה לבקש לדבר בעברית "תקינה" | הח"כ שפנה: "היא מבקשת לנהל ישיבות של ועדה בשפה שאיננה עברית"

קריאה ליו"ר הכנסת: "העמד את מראענה על מקומה"
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהורתה לדבר בועדה שבה היא עומדת בראש לדבר רק בלשון נקבה, היום (שלישי) התקבלה פניה ליו"ר הכנסת מיקי לוי, בה ביקשו ממנו כי יורה לחבר הכנסת אבתיסאם מראענה לנהל את הוועדה בשפה עברית "תקינה".

יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז פנה ליו"ר הכנסת וביקש שיורה לחבר הכנסת אבתיסאם מראענה לנהל את ישיבות הועדה המיוחדת לעובדים זרים לא בלשון נקבה, לאחר שאתמול ביקשה מכל הנוכחים, כולל גברים, לדבר בה.

"‏על פי חוק יסוד 'ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי'", כתב מעוז ליו"ר הכנסת. "‏דבריה של מראענה הינם חמורים ומבזים את השפה העברית התקינה ואת כבוד הכנסת. ‏ראשית, היא בקשת לנהל ישיבות של ועדה מוועדות הכנסת בשפה שאיננה עברית".

"לא יעלה על הדעת כי ח"כ כלשהו, יחליט על דעת עצמו לעוות את שפתו של עם ישראל. שנית, ברצוני לבקש הבהרה, האם ח"כ מראענה, מכוחה כיו"ר ועדה, דורשת לכפות את עמדותיה על ח"כים והאורחים המשתתפים בדיוני הוועדה?", שאל.

יו"ר 'נעם' המשיך: "אם כן, היכן שמענו שיו"ר ועדה בכנסת יכפה כך את תפיסת ‏עולמו? מה נאמר על מי שמבקשת בשם אג'נדה כלשהי לפגוע בשפה העברית, ולהמציא שפה ‏חדשה, ואף לכפות זאת על כלל המשתתפים בדיוני הוועדה?".

"‏אני מבקש ממך להעמיד את מראענה במקומה, להבהיר לה ולאחרים את חומרת מעשיה ולדרוש ממנה ‏לחזור בה בפומבי ולדבר בשפה העברית התקינה בעת ניהול הועדה כמקובל", סיים.

אבתיסאם מראענה אבי מעוז מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד