י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
להיזהר מהתבוללות

תיעוד מתוך החדר: נשיא המועצת שוחח עם הנשיא על סוגיית הרפורמים

תיעוד וידאו בפרסום ראשון מחדרו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, עת ביקר במעונו נשיא המדינה יצחק הרצוג. ראש הישיבה העיר לנשיא על נושא הרפורמים ואמר לו "חשוב מאוד שהציבור יידע את דעת הנשיא שהמשך המסורת היהודית, זה העיקר המחזק את עם ישראל". צפו בתיעוד

תיעוד מתוך החדר: נשיא המועצת שוחח עם הנשיא על סוגיית הרפורמים
הרצוג אמש אצל הגרי"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

נשיא המדינה יצחק הרצוג עלה אמש למעונו של נשיא מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ונפגש עמו יחד עם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני וראש עיריית, בני ברק ומזכיר המועצת, אברהם רובינשטיין.

כעת אנו חושפים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' את תוכן הדברים שנאמרו בחדר הסגור ברחוב ראב"ד בבני ברק: ראש הישיבה אמר לנשיא המדינה כי "חשוב מאד שהציבור יידע את דעת הנשיא שהמשך המסורת היהודית זה העיקר המחזק את עם ישראל, ורוב העם הוא בחוץ לארץ, מדינת ישראל זה רק מיעוט, והם קיימים ולא מתבוללים, בלי מדינה, כמה שנים? כבר אלפיים שנה, מחזיקים מעמד בלי התבוללות, עם בפני עצמו, עם לבדד ישכון, זה הכוח של התורה! כוח המסורת".

ראש הישיבה חזר בדבריו פעמיים על היסוד של המסורת היהודית: להיזהר מהתבוללות. והזכיר את יהודי התפוצות שמהווים רוב של העם היהודי בעולם.

כזכור, לפני שבוע הנשיא הרצוג עורר מהומה כאשר התבטא בעד הרב אליעזר מלמד שתמך בזכויות הרפורמים בכותל הדרומי וספג על כך ביקורת קשה גם ב'בחדרי חרדים' וגם בביטאון 'דגל התורה' יתד נאמן שכתב מאמר מערכת מיוחד נגד נשיא המדינה, כעת בביקורו רמז לו ראש הישיבה שראוי לנשיא המדינה לשנות את דעתו לגבי ההתבוללות בעולם שנוצרת על ידי הרפורמים.

הרב גרשון אדלשטיין יצחק הרצוג רפורמים הרב אליעזר מלמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד