י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכניסה ליישוב נחסמה

לוחמי מג"ב הרסו את הישיבה: "תושבי חאן אל אחמר צוהלים"

יממה לאחר הכנסת ספר התורה לזכר תושב המקום שנרצח לפני קרוב לעשרים שנה, כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה פינו היום מבנים של ישיבת חומש, יישוב שנעקר במסגרת התנתקות גוש קטיף | לאחר עשור: חסמו הכוחות את הכניסה לישוב | בן גביר: "תושבי חאן אל אחמאר צוהלים. האכיפה היא חד צדדית"

לוחמי מג"ב הרסו את הישיבה: "תושבי חאן אל אחמר צוהלים"
כוחות מג"ב בחומש צילום: ישיבת חומש

כוחות גדולים של לוחמי משמר הגבול ומשטרה הרסו היום (שלישי) את הישיבה שהוקמה ביישוב חומש שבשומרון, שגורש כחלק מהתנתקות גוש קטיף, יממה לאחר אירוע הכנסת ספר תורה לישיבה.

הכוחות הגיעו היום לישיבה והרסו מספר מבנים במקום. לטענת התלמידים, במהלך הפינוי גררו הכוחות את אחד מבחורי הישיבה באלימות על הכביש ופצעו אותו בראשו. הבחור פונה לטיפול בבית החולים.

בנוסף, לאחר עשור בו הדרך ליישוב היתה פתוחה, חרצו הכוחות את הכביש המוביל ליישוב וחסמו את הכניסה אליו. במהלך הפינוי ולאחריו המשיכו התלמידים ללמוד מקום תוך שהם ממשיכים את סדרי הלימוד בישיבה.


צילום: ישיבת חומש

"אנחנו נעשה הכל כדי לשים לזה סוף. עידן הרס בתי יהודים בהתיישבות חייב לעבור מן העולם", מסר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "הישיבה במקום תמשיך בע"ה ותפרח והיישוב חומש יהיה ישוב לתפארת כך גם כל שאר ישובי צפון השומרון שנחרבו בגרוש".

גם יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר גינה את הפינוי: "תושבי חאן אל אחמאר צוהלים. האכיפה היא חד צדדית. את היהודים מפנים ומגרשים בברוטאליות ואת אותם פולשי הקרקעות העבריינים משאירים ואפילו מנסים לרצות בהסדרה. בושה".

ממשטרת ישראל נמסר: "היום במהלך פעילות כוחות הביטחון לפינוי מבנה בלתי חוקי בחומש, החל החשוד להפריע לכוחות בפעילותם וסרב לפנות את המקום. השוטרים שניסו לפנותו נתקלו בהתנגדות מצד החשוד ונאלצו להשתמש בכוח בכדי לפנותו והחשוד זומן לחקירה במשטרה".


חומש פינוי משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד