כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"יש לו שכנים חילונים"

העירייה מאיימת על מפעיל 'צופר השבת' בטענה הזויה ח"כ אורי מקלב: "שמיעה סלקטיבית"

עיריית דימונה איימה לנקוט בהליכים משפטיים נגד תושב חרדי שמפעיל 'צופר שבת' על גג המבנה שלו, בטענה כי מדובר ב"בניה בלתי חוקית". ארגון 'נועם קדושת שבת' ו'בצלמו' השיבו ב'התראה' חוזרת בה טענו כי התושב פועל על פי החוק ומדובר כאן ב"ניסיון נואל למנוע נגינות שבת"

העירייה מאיימת על מפעיל 'צופר השבת' בטענה הזויה ח"כ אורי מקלב: "שמיעה סלקטיבית"
אילוסטרציה צילום: pixabay

עיריית דימונה איימה לנקוט בהליכים משפטיים נגד תושב חרדי, דניאל כהן, שמפעיל 'צופר שבת' על גג המבנה שלו, בטענה כי מדובר ב"בניה בלתי חוקית". ח"כ אורי מקלב תוקף את העירייה: "זלזול באינטליגנציה שלהם עצמם".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כהן, שהציב את הצופר מטעם ארגון 'נועם קדושת שבת', נדהם לקבל לפני מספר שבועות מכתב "התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים", מהלשכה המשפטית בעיריית דימונה, ונאמר לו: "עלה נגדך חשד לביצוע עבירות בניה והצבת צופרכל גג המבנה וזאת ללא היתר".

עוד נכתב: "במידה והבנייה הבלתי חוקית המצוינת לעיל לא תיהרס, לא יהי מנוס אלא לנקוט בהליכים משפטיים".

כהן לא נשאר חייב ושלח, באמצעות עו"ד ויחד עם ראשי ארגון 'נועם קדושת שבת' ומנכ"ל 'בצלמו' שי גליק - "מענה והתראה" משלו נגד עיריית דימונה והלשכה המשפטית, בו טענו כי מדובר בארגון האחראי על מאות צופרי שבת המותקנים ברחבי הארץ, ואשר פועלים אך ורק במסגרת החוק וברמת הדציבלים המותרת ולזמן קצוב של מספר דקות בודדות בשבוע בלבד.

"על אף האמור", ציין עוה"ד מיכאל ליטווק במכתב, "קיבל מרשי מכתב התראה ללא כל נימוק או פירוט מלבד הכנסת סעיף תמוה אודות ביצוע עבירת בניה ומבלי להפנות לסעיף העבירה הנטענת".

הוא אף האשים את העירייה בניסיון למנוע את הפעלת הצופר: "ברור לכל כי לולא היה הצופר משמיע נגינות שבת מכתב ההתראה לא היה נשלח כלל ועיקר וכי מדובר בניסיון למנוע את הפעלת הצופר באמצעות העלאת טענה לעבירת בניה. האם כל צופר/מערכת שמע המותקן בעיר, לרבות מערכות שמע המצויים על גבי מוסדות חינוך ו/או צופרים מטעם פיקוד העורף קיבלו היתרי בנייה או לחילופין מכתבי התראה בשל בנייה בלתי חוקית? ככול והתשובה שלילית, ברי כי מדובר בניסיון אכיפה סלקטיבי הנועד למנוע ממרשיי להפעיל באופן חוקי ולגיטימי צופר שבת הקיים במאות מקומות נוספים ברחבי הארץ".

"אין ספק כי מדובר בחריגה מסמכותכם על מנת לרצות תושבים אשר שירי השבת אינם ערבים לאוזניהם והמצאת טענה חריגה ונפסדת ולפיה מדובר בחריגת בנייה", טענו עוד בעתירה.

הוא הוסיף עוד: "אין ספק כי התנהלותכם והפרחת איומים אודות עבירת בנייה, בניסיון נואל למנוע הפעלת נגינות שבת המופעלות בהתאם לחוק למשך דק' ספורות בשבוע, מנוגדת לכול דין וברי כי היא נעשתה בחוסר סמכות".

"בשל האמור", הבהיר עוה"ד, "אבקשכם להוציא הבהרה ברורה המאשרת את חוקיותם של נגינות השבת, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. כמו כן, אבקש להפסיק לאיים ולהטריד את מרשי תוך מתן הבהרה כי השמעת מנגינת השבת נעשית במסגרת החוק".

מעיריית דימונה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים:

1. מר דניאל כהן מתגורר בבניין רב קומות בשכונה אקולוגית ("ירוקה").

2. מר כהן לא התקין צופר אחד על הגג אלא ארבעה.

3. מר כהן העביר חוטי חשמל באופן פיראטי ממרפסת ביתו שבקומה נמוכה עד לגג שמעל הקומה האחרונה.

4. מר כהן מפעיל ארבעה צופרים מעל הדציבלים המותרים והמקובלים.

5. מר כהן לא לקח בחשבון מקרה שבו חלילה ייפול אחד הצופרים מהגג ויפגע בראשם של עוברים ושבים.

6. מר כהן לא קיבל דוח אלא אתראה.

7. התקנת ארבעה צופרים מחייבת היתר מהרשות המקומית. לכן ייטב למר כהן להגיש בקשה על פי החוק והנהלים וכללי הבטיחות והעירייה תעניק לו את

ההיתר המבוקש.

8. על מר כהן לדעת כי יש לו שכנים חילונים...", לשון תגובת העירייה.

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה מגיב להתנכלות של עיריית דימונה נגד תושב העיר שמפעיל 'צופר שבת': "הזעקה והצעקה מהאבסורד הזה זועקת לשמים באופן חזק בהרבה מהמנגינה הנשמעת פעם בשבוע ולטענתם מפריעה להם, זו שמיעה סלקטיבית, התוכן של הדברים אולי מפריע להם יותר ולא הרעש בערבי השבתות", טוען מקלב.

לדבריו, "הצביעות הזו היא ללא תקדים. ישנם אלפי מתקנים גדולים בהרבה ממתקני השבת החורגים מהיתרי הבניה. זו ירידה לרמה הכי נמוכה שיכולה להיות תוך זלזול באינטליגנציה שלהם עצמם. לצערנו כל אחד רואה את האבסורד עד איזה רמה ניתן להתדרדר כאשר לא יכולים לעשות שום דבר ומצאו להם את 'חריגות הבניה'. - זו בושה וחרפה להוציא מכתב שכזה".

 

דימונה צופרי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד