י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכתב חריף במיוחד

עשרות מרבני הציונות הדתית במתקפה על ממשלת בנט-לפיד

ברקע כוונת שר הדתות להביא רפורמת גיור חדשה, עשרות רבנים חרד"לים, זרם תורני בציונות הדתית, יוצאים במכתב חריף נגד הממשלה: "קמה בישראל ממשלה אנטי יהודית ואנטי לאומית" | בולטים בהיעדרותם חלק מהרבנים המרכזיים, שהתקשו לחתום על המכתב לאור חריפותו הרבה

עשרות מרבני הציונות הדתית במתקפה על ממשלת בנט-לפיד
ראש הממשלה, נפתלי בנט צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

הערב (שלישי), עשרות רבנים מהזרם החרד"לי בציונות הדתית, ובראשם הרב צבי טאו, מפרסמים מכתב חריף נגד הממשלה, בו הם טוענים כי ממשלת בנט לפיד היא אנטי יהודית. בנוסף, תקפו במכתב את הרב אליעזר מלמד.

הרבנים, שמזוהים עם הזרם התורני במגזר הדתי-לאומי, תוקפים את הממשלה וקוראים להפילה בכל דרך חוקית. מי שלא חתמו על המכתב הם חלק מהרבנים המרכזיים במגזר, שהתקשו לחתום על הנוסח החריף, למרות שרובם מתנגדים גם כן לממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מארגני המכתב הופתעו מתקיפות הרבנים, שחתומים על המסמך, כנגד הממשלה, התנגדות שזכורה מממשלת רבין שחתמה על הסכמי אוסלו.

"בניגוד לרצונו של רוב העם, כפי שגילהו בכל מערכות הבחירות האחרונות, קמה בישראל ממשלה אנטי יהודית ואנטי לאומית", פותחים הרבנים במכתבם. הם כותבים כי "ככל שנוקפים הימים, אנו עדים לתהליכים מואצים של תקנות וחקיקה לפגיעה ביהדות במערכות השונות".

"הפרטת הכשרות והפקעתה מידי הרבנות הראשית, חילול קדושת המשפחה בישראל, הליכי גיור שאין להם בסיס הלכתי רחב, פגיעה בשמירת השבת הציבורית, פגיעה בלומדי התורה ובמשפחותיהם, חילול הכותל המערבי על ידי 'תפלות' רפורמית ועוד", עקצו במרומז את הרב מלמד.

הרבנים הוסיפו: "כל תרגילי ההטעיה ועיוותי-תודעה הבאים לטשטש את המושגים, ועל ידי כך לממש את התכניות להחדרת הפוסטמודרניזם ולהפיכתנו ל'מדינת כל אזרחיה', לא יצליחו לכבות את להט הקודש".

"מובן שחס וחלילה אין לקרוא לאנרכיה", הבהירו, "אך יש לדעת באופן בהיר כי ממשלה זו נוסדה, כאמור, על ריקבון עמוק, בדרך של הונאת ציבור הבוחרים והסתמכות על מיעוט העם. חלילה לשבת בחיבוק ידיים ולהימנע מלפעול כנגד הממשלה".

לסיום קוראים הרבנים לעשות הכול כדי להפיל את הממשלה: "על כן מצווה להשתדל להפיל את הממשלה, בכל הדרכים התקינות העומדות לרשותנו, בדרך הפוליטית, בדרך המשפטית ובדרך הציבורית".

הרבנים הבכירים שחתמו על המכתב: הרב צבי טאו, הרב דב ליאור, הרב דוד חי, הרב שלמה אבינר, הרב יגאל קמניציקי ועוד עשרות רבנים חרד"לים.

הציונות הדתית נפתלי בנט ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד