י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתקשים לגבש אסטרטגיה

סערה בעקבות התבטאותה של השרה שקד: "צריכים להכיל מתים"

שרת הפנים אמרה הערב בראיון כי האסטרטגיה של הממשלה היא לחיות לצד הקורונה, בניגוד לטענות הקודמות על סגר בחגים. "צריך לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים. זה מגפה ובמגפה אנשים מתים, זה קורה בכל העולם" | בעלה של ד"ר אלרעי פרייס: "אני באמת מבולבל"

סערה בעקבות התבטאותה של השרה שקד: "צריכים להכיל מתים"
בנט ולפיד בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שרת הפנים איילת שקד אמרה הערב (שלישי) במהלך ראיון ל'חדשות 13' כי האסטרטגיה של הממשלה הנוכחית בהתמודדותה עם נגיף הקורונה - היא לחיות לצד המגפה: "לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים". זאת, בניגוד לדיבורים הקודמים בממשלה על סגר אפשרי בתקופת החגים. דבריה עוררו סערה והיא מיהרה להתנצל: "מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת".

השרה שקד דחתה את הביקורת הרבה וטענה כי לדעתה הממשלה התמודדה כנדרש עם ההתפרצות המחודשת של הנגיף: "בכלל לא הייתה שאננות. לא היה חוסר הבנה. הבנו מהרגע הראשון, ברגע שהייתה ההתפרצות בבנימינה ובמודיעין הבנו יפה מאוד לאן אנחנו הולכים. אבל לקחנו החלטה שהיא לא פשוטה, אבל החלטה אסטרטגית: לחיות לצד הקורונה, בהבנה שיש חיסונים".

כשהמראיינים תהו מה הפירוש "לחיות לצד הקורונה" כשמאות חולים קשים מאושפזים בבתי החולים ועשרות נוספים נפטרו מתחילת השבוע – ענתה שקד: "לדעת גם להכיל חולים קשים, וגם להכיל מתים, כי זה מגפה ובמגפה אנשים מתים. זה קורה כרגע בכל העולם".

"הנקודה זה אי ספיקת מערכת הבריאות. כמובן, ההחלטה צריכה להתקבל קודם, אנחנו מכירים את הגרפים, אנחנו יודעים לקבל את ההחלטה קודם", ציינה שקד.

"אבל אני חוזרת ואומרת", אמרה השרה, "שהאוכלוסייה תלך ותתחסן, גם בני ה-12 עד ה-16. כרגע אחוזי החיסונים נמוכים".

השרה אמרה גם: "אנחנו כל שבוע עושים הערכת מצב. בינתיים צפינו יפה מאוד את הנתונים קדימה".

כשנשאלה על "דיבורים" לגבי מחסור בחיסונים נגד הנגיף, היא ענתה: "יש מספיק חיסונים. הדיבורים לא נכונים. אני אומרת חד משמעית: יש מספיק חיסונים. מי שמדבר בתקשורת שאין - טועה ומטעה".

בעלה של בכירת משרד הבריאות, הד"ר שרון אלרועי פרייס תקף את השרה שקד ובתגובה לדבריה בריאיון, צייץ: ‏‎‎‎‎"אני באמת מבולבל, לפני יומיים דיברו על סגר, עכשיו לחיות לצד המגיפה ושאנשים ימותו. מה לעזאזל המדיניות? יש כזאת? ‏‎‎‎עוד שאלה קטנה, מי בדיוק יכיל את המתים? המשפחות שלהם? הצוותים הרפואיים? כמה קל לדבר".

שרת הפנים איילת שקד הגיבה: "בעקבות דבריי הערב בראיון לחדשות 13, אני מבקשת להבהיר - כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".

קורונה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד