י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כיוונו לבורלא?

סערה בצרפת: קריקטורה אנטי-יהודית ב'שרלי הבדו'

מגזין הצרפתי 'שרלי הבדו' מפרסמת קריקטורה בעלת מאפיינים אנטישמיים שמעוררת סערה בקרב אנשי הקהילה היהודית בצרפת. בקריקטורה מוצג קורקודיל ועליו סממנים יהודיים | עיתונאים בצרפת טוענים כי כוונת המאייר הייתה למנכ"ל 'פייזר'

סערה בצרפת: קריקטורה אנטי-יהודית ב'שרלי הבדו'
הקריקטורה ב'שרלי הבדו' צילום: באדיבות המצלם

יהדות צרפת בהלם: העיתון הנודע 'שרלי הבדו' פרסם בשער העיתון השבועי קריקטורה מזעזעת בה נראה קורקודיל עם כיפה ופאות כשלשונו הטורפת משתרבבת החוצה ברעבתנות.

בכותרת העיתון נכתב: "ומה עם מתנגדי החיסונים צודקים"?. לא ברור למה העיתון בחר להדביק לכותרת דווקא את הציור הזה ומה משמעותו. עיתונאים בצרפת מסבירים כי נראה שכוונת המאייר להאשים את מנכ"ל פייזר בורלה היהודי בהרס וטרף האנושות.

"אנחנו פשוט בהלם" אומרים בקהילה היהודית בפריז. "שרלי הבדו הוא אחד העיתונים הנפוצים והנחשבים במדינה. לקריקטורות שלהם יש כח הרסני, והם משתמשים בהן למטרות נוראיות. גם ככה בעולם מאשימים את היהודים במגפות ובכל מחלה אפשרית שפורצת, אז עכשיו מאשימים אותנו גם בחיסונים כנגד האנושות? המשמעות של השער ברורה, ולא חסרים מטורפים שיקומו לעשות מעשה בגלל הקריקטורה הזו. אנחנו ממש חוששים מהתוצאות"

כזכור, בעבר לעג העיתון הסאטירי 'שרלי הבדו' לנביא המוסלמי מוחמד, דבר שעורר תגובות שרשרת וזעם מוסלמי, שהובילו לרציחתם של עורכי העיתון, ובהמשך גם של יהודים הי"ד, בהיפר הכשר.

שרלי הבדו קריקטורה צרפת אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד