י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתוסכל מעזה

אימאם נורבגי שקידם דיאלוג בין - דתי אמר שצריך להרוג יהודים

אימאם מוסלמי בנורבגיה שהוביל פרויקטים וכנסים של דיאלוג בין דתות, הצהיר הצהרות אנטישמיות בפייסבוק, כולל על האופן שבו יהודים מסוכנים ו"צריך להרוג אותם" במשך שנים

אימאם נורבגי שקידם דיאלוג בין - דתי אמר שצריך להרוג יהודים
מוסלמי במסגד, אילוסטרציה צילום: pixabay

סניף נורווגיה של מינהאג' אול-קוראן, Minhaj-ul-Quran, ארגון מוסלמי בינלאומי הנחשב למתון ושואף לדיאלוג בין דתות, השעה ביום שני את נאור אחמד נור ללא הגבלה לאחר חשיפה שפרסם עיתון מקומי בשבוע שעבר על הצהרותיו האנטישמיות. נור שימש במשך שנים כמנהל הסניף.

המשטרה הנורווגית פתחה בחקירה, כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. בהודעה אחת משנת 2019, כתב נור כי יהודים "מסכנים את העולם, ויש להרוג אותם".

בהצהרה לתקשורת הנורבגית, אמר נור: "הפוסטים שלי פורסמו בתסכול מההתקפות בעזה, ילדים ונשים חפים מפשע נהרגו, הביקורת והתסכול שלי היו צריכים להיות מופנים כלפי המשטר, ולא נגד קבוצת אנשים, אני מתנצל".

כמנהל הסניף, הוא השתתף בפגישות ובפרויקטים עם בכירים בממשלה, ביניהם שרי קבינט, ראש מרכז הדיאלוג הכנסייתי העיר הנורבגית שבה מתגורר נור. אחד משרי הקבינט, איוור פלאטן, הגן בתחילה על נור בתקשורת בטענה שהדיאלוג התרחש על רקע חילוקי דעות, אך מאז כינה את הדברים "בלתי מקובלים ומזעזעים".

בהצהרה שכתב נאמר; "אלו גישות וערכים שיש לנו אפס סובלנות כלפיהם כקהילה דתית. זה בניגוד למה שעבדנו במשך עשרות שנים". עוד אמר: "במיוחד שיש לו תפקיד מנהיגותי בקהילה דתית ובמשך שנים רבות השתתף באופן פעיל בעבודת דיאלוג - שהיא בדיוק כדי לנטרל ולהתמודד עם עמדות כאלה".

אנטישמיות אימאם נורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד