י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שוברים שתיקה

רבני 'צהר' תומכים ברפורמת הכשרות של כהנא: "הזדמנות פז"

שבועות לאחר שהכריז על פתיחת שוק התחרות בתחום הכשרות, שר הדתות מקבל תמיכה, צפויה, מארגון הרבנים הליברלי מהציונות הדתית רבני 'צהר' - שלפי הרפורמה, מערך הכשרות שלהם יכול לספק שירותי השגחה עם המילה "כשר" | לטענתם: "הרפורמה תציל את הכשרות הממלכתית"

רבני 'צהר' תומכים ברפורמת הכשרות של כהנא: "הזדמנות פז"
הקמת מערך הכשרות החילופי של צהר-ארכיון צילום: Flash90

לאחר שעד כה בעיקר הרבנים החרד"לים והחרדים התייחסו אליה, רבני 'צהר', ארגון רבנים ליברלי בציונות הדתית, שבר שתיקה והתייחס לראשונה לרפורמת הכשרות.

כצפוי, ארגון הרבנים הליברלי הודיע על תמיכתו בפתיחת שוק הכשרות של מתן כהנא - שאם יעבור, מערך הכשרות שלהם יוכל לספק שירותי השגחה, מאחר ועד כה נאסר עליהם להשתמש במילה "כשר". הם טענו שהרפורמה תחזיר את האמון של הציבור, ותוך כדי תחזק את הרבנות.

"מערך הכשרות במתכונתו הנוכחית מתנהל עם כשלים שפוגעים בכשרות הממלכתית במדינת ישראל", צוטטו ב'ישראל היום'. "הרפורמה תציל את הכשרות הממלכתית, ותאפשר לשומרי הכשרות להרגיש בטוחים יותר בצריכת המזון".

"התנהלות מערך הכשרות במתכונתו הנוכחית יצר עם השנים תחושות סלידה, ריחוק ואי־אמון בקרב הציבור. בתי עסק רבים מוותרים על תעודת כשרות, או פונים לגופים לא הלכתיים שיחליפו את הרבנות", הוסיפו ב'רבני צהר'.

הם המשיכו ותקפו את מערך הכשרות שפעל עד כה: "המונופולים יוצרים חוסר אחידות בהלכה, חוסר אחידות בתמחור, שחיתות, נפוטיזם וחוסר שליטה במערך הארצי שמתבטאים בעוולות לבעלי העסקים".

"הרפורמה היא הזדמנות פז להשבת אמון הציבור ולבניית אהדה לעולם הכשרות והמסורת, תוך העצמת כוחה של הרבנות הראשית", הוסיפו בארגון הרבנים הליברלי.

צהר כשרות הרבנות הראשית מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד