י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
באמצעות הפייסבוק

הסתיימה חקירת הח"כית לשעבר החשודה בהזדהות עם ארגון טרור

המשטרה סיימה את חקירת חבר הכנסת לשעבר היבה יזבק והעבירה את ממצאי החקירה להחלטת הפרקליטות | יזבק נחקרה בחשד לביצוע עבירות של תמיכה והזדהות עם התאחדות בלתי מותרת, עם ארגון טרור והסתה לטרור

הסתיימה חקירת הח"כית לשעבר החשודה בהזדהות עם ארגון טרור
אזיקים צילום: pixabay

ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 הסתיימה חקירת ח"כ לשעבר היבה יזבק, בחשד לביצוע עבירות של תמיכה והזדהות עם התאחדות בלתי מותרת עם ארגון טרור והסתה לטרור.

כזכור, בחקירה שהתבצעה באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות מחוז צפון, חברת הכנסת לשעבר נחקרה בתאריך 5.7 ביאח"ה בעקבות פרסום פוסטים הקוראים לכאורה להסתה והזדהות עם מעשי טרור, באמצעות הרשת החברתית בעמוד הפייסבוק אותו היא מנהלת.

כאמור, עם סיום החקירה התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות. נזכיר, כי יזבק נחקרה בעקבות פוסטים שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה, עוד לפני כניסתה לכנסת. באחד הפוסטים שפרסמה, היא שיתפה את תמונתה של מחבלת שהוציאה לפועל פיגוע במהלכו נרצחו 35 ישראלים, ביניהם 12 ילדים. "דלאל מוגרבי חיה 20 שנים ועשתה את כל זה. יבורכו נשות ההתנגדות", כתבה יזבק על המחבלת.

אחרי החקירה, פרסמה יזבק הודעה שבה טענה כי "מדובר בחקירה פוליטית ובלתי לגיטימית". לדבריה, "כל הפרסומים עליהם נשאלתי הם למעשה חומרים ממוחזרים שנדונו כבר בבית המשפט העליון במסגרת הבקשות לפסילת מועמדותי לכנסת שנדחו, וזאת גם בהתאם לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה".

"לכן", היא הוסיפה אין דרך להבין את הנסיון להלביש אופי פלילי לדברים שפורסמו לפני שנים רבות, מלבד כהתעמרות ושימוש לרעה בסמכותן של רשויות החוק".

"עדיף לו המשטרה, הפרקליטות והיועמ״ש היו משקיעים את מאמציהם בחקירת ראשי הפשע המאורגן סייעני השב״כ, אשר מטילים אימה ברחוב הערבי. חקירות פוליטיות מסוג זה לא הפחידו ולא יפחידו אותנו. כך היה וכך יהיה", הוסיפה יזבק.

בתחילת 2020 ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את מועמדותה של יזבק לכנסת, בתמיכתם של נציגי הליכוד, כחול לבן, ישראל ביתנו, המפלגות הדתיות והחרדיות ונציג אחד של מפלגת העבודה. אך בית המשפט לא אישר את הפסילה ברוב של חמישה מול ארבעה.

היבא יזבק חקירה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד