י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בקבר הראי"ה קוק

צפו בצעקות על השר: "איך אתה מעז להגיע לפה?"

בעקבות השינויים שהוא מחולל בנושאי דת-ומדינה, שר הדתות הותקף היום בקבר הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, מייסד הרבנות הראשית - על ידי פעילים מהציונות הדתית מהזרם החרד"לי | בנוסף, בפלאייר שהוציאו נגדו נכתב: "על חילול השם של התעללות ביחס לרבנות הראשית, אי אפשר לשתוק!" | צפו

צפו בצעקות על השר: "איך אתה מעז להגיע לפה?"
כהנא בהר הזיתים צילום: מתוך הסרטון

קרבות בציונות הדתית: היום (שלישי) שר הדתות מתן כהנא הגיע לקבר הראי"ה קוק זצ"ל, שהיום חל יום פטירתו, והותקף על ידי פעילים חרד"לים שזועמים על השינויים בנושאי דת-ומדינה אותם הוא מבצע.

הפעילים חיכו לו שם באופן מתכונן, וכשהגיע יחד עם הפמליה שלו החלו לצעוק לעברו. "איך אתה מעז להגיע לפה? רשע!", צעק לעברו אחד הפעילים, מארגון 'חזון'. "מה עושים לרבנות", זעק פעיל אחר לעברו.

הארגון, שמזוהה כאמור עם הזרם התורני במגזר, תוקפים את שר הדתות בתקופה האחרונה בשל הרפורמות בנושאי דת-ומדינה שהוא מבצע, שפוגעות, לטעמם, ברבנות הראשית, ואף הוציאו פלאייר נגדו.

"על חילול השם הנורא, של ההתעללות המחפירה הזו", כתבו בין היתר, "מצד אישים או מצד הממשלה, ביחס לרבנות הראשית לישראל, בכפיה, במישרין ובעקיפין, לסידור ענייניה של הרבנות שלא מדעתה ובניגוד לדעת בעליה הלוא אי אפשר לשתוק!".

"גם בעת ייסודה של הרבנות הראשית לארץ-ישראל הראשונה, היו שרצו להצר את תוקפה של מלכות התורה הזו מישראל. הוראתו של מרן אבא הרב זצ"ל ברורה ומפורשת, כי החיוב של מסירות נפש, בבחינת 'ייהרג ואל יעבור'", ציטטו את הרצי"ה בנו של הראי"ה.

בארגון המשיכו: 'צריך שיאמר מכאן ברור בכל התוקף והעונש כי דווקא מתוך כך מלוא אמונתנו ודבקותנו בעניין האלהי של מדינת ישראל וממשלת ישראל, מתוך ידיעתנו והכרתנו הנאמנה בראיית אמת את יד השם הנטויה עלינו בהופעת הקץ המגולה".

"מתוך נצח ישראל אשר לא ישקר ולא ינחם, כי לא אדם הוא להינחם, אנו באים אל כל מערכות ממשלתנו וצבאותנו, בכל סדרי חיינו הלאומיים, הזמניים, לכל גווניהם ואורחיהם כולם", סיכמו.

יצויין כי המחאות הבוקר, נגד מתן כהנא מצטרפות למכתב שפורסם אמש בתקשורת על כך שלמעלה מחמישים וחמשה רבנים בציונות הדתית, יצאו במכתב מתקפה חריף מאוד נגד ממשלת בנט-כהנא, במכתב, קבעו הרבנים כי חובה להפיל את ממשלת הזדון הרקובה

 

מתן כהנא הר הזיתים הרב קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד