י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משרד שיווק דיגיטלי: איך מתחילים ליצור חוויית משתמש?

כל צוות מקצועי של כל משרד שיווק דיגיטלי מסכים שפעילויות השיווק הדיגיטלי צריכות להתנהל דרך עדשת חוויית המשתמש. אחרי הכול, מטרת שיווק דיגיטלי היא לסייע ביצירת קשרים ארוכי טווח עם לקוחות שיכולים לתמוך ברכישה מחודשת של מוצרים ושירותים, כמו גם לפתוח פתח לאפשרויות מכירות פוטנציאליות נוספות

משרד שיווק דיגיטלי: איך מתחילים ליצור חוויית משתמש?
שיווק דיגיטלי צילום: FREEPIK

מערכת היחסים של כל לקוח עם ארגון מהווה סכום של חוויותיו, מההיכרות הראשונית עם המותג, ועד לרמת המעורבות של הארגון איתו לאחר הרכישה. חברות מנסות להגיע ישירות ללקוחות, עם התמקדות במיתוג ורכישה. כשארגונים מבצעים אופטימיזציה של פלח מחזור חיי הלקוח לאחר הרכישה, הם נמצאים במצב טוב להפקת ערך משמעותי של חוויית המשתמש.

בעולם אידיאלי, שיווק דיגיטלי וחוויית משתמש משתלבים בהרמוניה

אבל במציאות, רק עם עבודה משותפת של בעלי ארגונים וחברות עם משרד שיווק דיגיטלי, ניתן לתפוס את "הקול האמיתי של הלקוח" לאורך כל מחזור חיי חוויית המשתמש. ברור לחלוטין שלא כל חוויית הלקוח נובעת מפעולות צוות משרד שיווק דיגיטלי, אבל כל שיווק הוא בהחלט חלק מחוויית הלקוח.

מסיבה זו, השיווק הדיגיטלי צריך להיות מכוון וממוקד לחוויה המושלמת של הלקוח, ולהתבסס על כמות ואיכות פעילויות השיווק שמתבצעות. כך, למשל, אם מטרת הארגון היא לספק ערך או לבצע עבודה שצריכה להתבצע מבלי להתחשב בתכונות המותג או המוצר, אז המוקד הוא חוויית המשתמש.

אם המטרה היא לשכנע או להניע קהל לנקוט בפעולה עמוקה יותר לקנייה, הדגש צריך להיות על שיווק.

אין דבר כזה 'חוויית משתמש' או 'שיווק דיגיטלי' בלי שילוב הרמוני של שני המונחים

אסטרטגיה שצוות משרד שיווק דיגיטלי מפתח, צריכה להיות מכוונת לעדשת חוויית ה משתמש. לכן מותגים צריכים להפסיק לחשוב במונחים של שתי אסטרטגיות נפרדות. שיווק דיגיטלי הוא ביצוע אסטרטגיית חוויית המשתמש.

אם אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם אינה לוקחת בחשבון את הערך שהיא מספקת ללקוח, את חוויית המשתמש של המותג, אז הזמן והתקציב שאתם משקיעים בשיווק דיגיטלי, לעולם לא יממשו את הפוטנציאל המלא.

'שיווק דיגיטלי' הוא קבוצת משנה של 'חוויית לקוח'

חוויית המשתמש צריכה להיות קבועה ומלאה, ולתאר את סך החוויות והמגעים האישיים שיש ללקוח עם בית עסק. יחד עם זאת, כל תקשורת שיווקית, בין אם דיגיטלית ובין אם אחרת, היא חלק מחוויית הלקוח.

משרד שיווק דיגיטלי מסייע לעסקים לייצג תהליך חשוב של תקשורת עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים. כלומר, שיווק דיגיטלי הופך היום למרכיב קריטי עוד יותר בחוויית הלקוח, בהשוואה לעבר. משווקים צריכים לנקוט בפעולות לשימור לקוחות באמצעות התאמה אישית של שיווק.

טעויות מעצבנות שעלולות לגרום ללקוחות לנטוש את הארגון הן התייחסות ללקוח בשם שגוי, הצעת מוצרים שאינם רלוונטיים או המלצה על משהו שהלקוח רכש זה עתה.

הבנת מסע הלקוח ואיתור תובנות

צוות משרד שיווק דיגיטלי נמנע מהתמקדות במדדים שיווקיים בלבד, ובוחן את הנתונים הנשאבים מכל מחזור חוויית המשתמש. עריכת בדיקות רחבות וקבועות יכולה לחשוף את המידע לגבי הלקוחות המתאימים ביותר שתורמים להגדלת רווחיות הארגון, ולזהות את הלקוחות שמרוקנים משאבים בגלל היעדר התאמה לשוק המוצר.

חשוב להימנע מבלבול בין מסע הלקוח לבין תהליכי שיווק או מבנה ארגוני מושתק. ארגונים צריכים להימנע מהתמקדות ביצירת ביקוש, הפעלת קמפיינים אגרסיביים של מכירות, ושירות לקוחות גרוע, כדי לא להגביל את סוגיי חוויות המשתמשים שהם מספקים.

יש להימנע גם מפיתוח תוכן שיווקי רק בתחילת הדרך או בסוף מסע הלקוח, ולהקפיד על איזון ושילוב של כל סוגי החוויות שהארגון יוצר, בכל חלק של מסע הלקוח.

כלים איכותיים ומתקדמים לשיווק דיגיטלי

צוות משרד שיווק דיגיטלי מבצע פעולות שיווק שכוללות תוכן תדמיתי עם התאמה למכשירי גלישה שונים, ומפעיל קמפיינים בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם, ובכל מקום בו קהל היעד נמצא. הצוות מורכב ממנהלי שיווק דיגיטלי מיומנים, ואנשי מקצוע שמתמחים בשיווק דיגיטלי, שעובדים בסנכרון מלא להשגת התוצאות המבוקשות.

ככל שתקציב הפרסום יעלה, כך ניתן יהיה להגיע לחשיפה גבוהה יותר של הארגון, מה שיוביל להגדלת כמות הלידים ולקוחות פוטנציאליים שהופכים ללקוחות קיימים. שיווק דיגיטלי נחשב היום לכלי היעיל ביותר לפרסום יעיל וחשיפה נרחבת. ככל שפעולות השיווק הדיגיטלי נכונות וממוקדות, כך ניתן להגיע לרימרקטינג, כלומר, לקוחות חוזרים ונראות מקיפה ברשת.

משרד שיווק דיגיטלי מתמקד בשיטות עבודה מומלצות ספציפיות

ארגונים צריכים להבין באופן מלא את מסע הלקוח, ולהפנים באופן שיטתי את כל נקודות הכאב לאורך מחזור החיים. מסיבה זו, צוות משרד שיווק דיגיטלי יוצר מסרים שמגדירים את הבמה לבניית מערכות יחסים אוטנטיות בין הלקוחות, החברה והמותג.

מומחי שיווק דיגיטלי נוקטים באסטרטגיה רחבה של חווית לקוח ומפתחים תוכנית שיווק דיגיטלית שמדגישה את היעדים הגדולים. אלא אם כן כל פעילויות השיווק מתבצעות בהרמוניה, לא ניתן יהיה להרוויח את האמינות של קהל היעד בארגון.

בשורה התחתונה, בלי אסטרטגיה שיווקית מנצחת, אין חווית לקוח

ובלי חוויה מעולה של לקוחות, אין ארגון. זה עד כדי כך פשוט. כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת, יש לבחור היטב צוות של משרד שיווק דיגיטלי, שמספק מכלול שירותים, עם ניסיון של שנים בהפעלת קמפיינים דיגיטליים, הם תוצאות מוכחות.

צוות משרד שיווק דיגיטלי מפעיל מגוון כלים מקצועיים ונוקט בשיטות שיווק חדשניות שמספקות את הפתרונות ההולמים לנראות ארגונים ברשת, כולל ברשתות החברתיות, כשמכלול הפעולות מכוון למטרה אחת: הגדלת הרווחים.

שיווק דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד