י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ישראלים בעלי מלונות בארץ ובעולם

יצאנו לבדוק מיהם הישראלים שמרשים לעצמם לרכוש מלונות בארץ ובעולם, איך הם הגיעו לעמדת רכישת נדל"ן כל כך אגרסיבית, איך הם התגלגלו מנקודת המוצא שרבים מאיתנו נמצאים בה, לעושר כלכלי בלתי יתואר?

ישראלים בעלי מלונות בארץ ובעולם
מלונות בחו"ל צילום: freepk

תחום הנדל"ן הוא קסום ומופלא, לא מעט מאיתנו משכירים נכסים ושוכרים, אבל כשמדובר על מפגש בין שני עולמות מרתקים כמו נדל"ן ואירוח, מדובר בסכומים אחרים, מחויבויות אחרות ובעיקר אופי מאוד מסוים שצריך להיות לאיש או אשת עסקים בפרט בתחום המלונאות, אז יצאנו לבדוק מיהם הישראלים שמרשים לעצמם לרכוש מלונות בארץ ובעולם, איך הם הגיעו לעמדת רכישת נדל"ן כל כך אגרסיבית, איך הם התגלגלו מנקודת המוצא שרבים מאיתנו נמצאים בה, לעושר כלכלי בלתי יתואר?

מלונות, רשתות וחברות בארץ ובעולם, בשליטתם והם גדלו כאן איתנו, למדו ושירתו איתנו...

הם בחרו בעסקי המלונאות? כיוונו מההתחלה לתחום המלונאות? ירשו עסקי נדל"ן?

החיים הם דינמיים ועולם העסקים לא פעם מפתיע ביותר, מאוחרי כל איש או אשת עסקים עומד סיפור מרתק וקסום, וחלקם התגלגל כך או אחרת לתחום המלונאות בארץ ולא פעם גם בעולם.

אמיר דיין מלונאות זורמת לו בדם

אמיר דיין הוא האח הצעיר מבין 12 אחיו ואחיותיו, אמיר מכונה המח העסקי במשפחה, משפחת דיין עלתה לישראל מאיראן בתחילת שנות ה-50, ובעשר אצבעות המשפחה רכשה נכסי נדל"ן בעסקאות קטנות הכוללות השבחה ומכירה לצורכי רווח, עד שהפכה לאימפריית נדל"ן בארץ ובעולם, וכיום מחזיקה בלא מעט חברות במגוון רב של תחומים, העיקרי שבהם הוא תחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל, שככל הניראה הוא ההון העיקרי של המשפחה ומוערך בשווי של מאות מיליוני יורו, רוב הנדל"ן שבבעלותם נמצא בגרמניה, אנגליה והולנד, לאחר שהתבססו היטב באירופה, ביצעה המשפחה בשנים האחרונות רכישות נדל"ן ורשת מלונות בישראל.

אמיר דיין וסודות הנדל"ן

בעסקים צריך מזל: מקום-זמן-לעשות!

משפחת דיין, ידעו לנצל הזדמנויות כבר לפני 20 שנה, והשכילו לרכוש נכסי נדל"ן במחירים מגוחכים בגרמניה למשל, שהציעו למשפחה יחידות דיור מרובות, בנייני משרדים, פרויקטים ומלונות רבים.

נעבור לד"ר מרים אדלסון מרפואה למלונאות

מרים אדלסון לבית פרבשטיין נולדה בתל אביב, בשנת 1945 תחת השלטון הבריטי להוריה שעלו מפולין, הם התיישבו בחיפה וכבר אז אביה עסק בתחום הנדל"ן והיה הבעלים של מספר בתי קולנוע בעיר, מרים שירתה בצה"ל כקצינת רפואה ולימים הפכה לרופאה פנימית ומומחית בתחום ההתמכרויות לסמים.

אז איך מרים הגיעה לעסקי המלונאות?

בשנת 1991 נישאה בשנית לאיל הון אמריקאי, שלדון אדלסון, המכונה שלדון גדליה שלום גארי אדלסון, איש עסקים ונדבן יהודי-אמריקאי, בעל שליטה בחברת "לאס וגאס סדנס" שבבעלותה בתי מלון ובתי קזינו, בלאס וגאס בארה"ב, באי מקאו שבסין ובסינגפור, הוא היה בעליו של עיתון "ישראל היום" ובעל שליטה בעיתון "מקור ראשון".

בני הזוג שלדון, תרמו מאות מיליוני דולרים ללא מעט ארגונים וגופים יהודיים כגון פעילויות חינוכיות, הסוכנות היהודית, פרויקט תגלית, יד ושם ולגורמים פוליטיים בארה"ב, התרומה המשמעותית ביותר והגבוהה בהיסטוריה הייתה 170 מיליון דולר למועמד לנשיאות ארה"ב.

האחים נקש , חברה לייצור ג'ינס שהפכה לאמפריה עולמית

האחים ג'ו, אבי ורפי נקש התחילו את דרכם הכלכלית ביצור של ג'ינס תחת שם המותג 'ג'ורדאש'. לאחר מכן, במרוצת השנים ולאחר שהצברו לא מעט רווחים, הפכו האחים הללו לבעלים של מגוון נכסים  בארץ ובחו"ל. הפעילות הענפה שלהם בתחום הנדל"ן כוללת בין היתר את רשת בתי המלון 'אורכידאה' את חברת המלונות החדשה 'סטאי' ועוד.

משפחת פדרמן

עיקר הפעילות של המשפחה מרוכזת בשליטה על חברת 'אלביט' הישראלית, זו שמתמחה כמובן בתחומי האבטחה הטכנולוגיים. היום מדובר על אימפריה של ממש שלא רק שפעילה במגוון פעילויות בארץ ובחו"ל אלא גם מחזיקה ביותר משבעים אחוז מהמניות של רשת מלונות 'דן' היוקרתית.

מלונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד