כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בוטלו התביעות נגד הרב המוהל מקלן

הרשויות בגרמניה הודיעו על ביטול התביעות שהוגשו נגד הרב דוד גולדברג, רבה של קלן שהואשם במילת תינוקות • "המשכתי בעבר ואמשיך גם בעתיד למול תינוקות יהודים"

ברית מילה. צילום: יעקב נחומי
ברית מילה. צילום: יעקב נחומי

התובע הכללי של העיר הוף גרהאד שמיט, הודיע לבית המשפט בקלן שבגרמניה כי נדחו התביעות שהונחו במשרדו נגד הרב דוד גולדברג, רבה של העיר.

לפני חצי שנה, קיבל הרב גולדברג הודעה כי לפחות 10 תביעות אישיות הוגשו נגדו, בשל בריתות מילה שערך, ובניגוד לפסיקת בית המשפט בקלן, אשר קבע אז כי מילת ילדים אינה חוקית ומהווה פגיעה בגוף.

התלונות נגד הרב גרמו לסערה בכלי התקשורת ובקרב הארגונים היהודיים מאחר זו הייתה הפעם הראשונה אי פעם שבה רב נתבע בגין קיום הברית. התביעה הקודמת שהוגשה בנושא הופנתה כלפי רופא, שביצע מילה בילד מוסלמי בעיר קלן. הרופא זוכה לבסוף, מטעמים טכניים.

כאמור, בשבוע שעבר הודיע בית המשפט כי הרב נוקה מהתביעות נגדו לאחר שבחודש דצמבר עבר חוק ברוב של 434 חברי פרלמנט לעומת 100 מתנגדים, לפיו, ניתן לערוך בריתות מילה לתינוקות עד גיל חצי שנה.

גורמים בקהילה היהודית סיפרו כי לפני שעבר החוק, "היו משפחות שלא ערכו בריתות מילה".

הרב גולדברג עצמו אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "שמעתי על ההחלטה מהעיתונאים המקומיים, אני שמח מאד. חששתי תחילה שזה עלול להתפתח לכיוונים אחרים מכיוון שהיו 10 תביעות פליליות נגדי. המשכתי ואני ימשיך לערוך בריתות מילה מבלי לחשוש".
ברית מילה קלן גרמניה ברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד