כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כל מה שצריך לדעת על קידום האתר שלכם

מהו תוכן משוכפל? מדוע הוא מסוכן לקידום האתר שלכם? וכיצד תוכלו לאתר אותו לפני העלאתו לאתר שלכם?

כל מה שצריך לדעת על קידום האתר שלכם
קידום אתרים צילום: freepik

התוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם הפרסום הדיגיטלי אם לא החשוב שבהם. התוכן משפיע באופן ישיר על המוניטין שלנו, על אחוזי ההמרות באתר שלנו, על הקידום האורגני של האתר בגוגל, על מה אנו רוצים שהגולשים יעשו באתר שלנו ולאן ימשיכו משם וכו'. התוכן הוא הדרך הטובה ביותר שלנו לתקשר עם הקהל שלנו, לספר לו ערך על ידי מתן תשובות, מדריכים, טיפים, פתרונות לשאלות, בעיות ומידע שהם מחפשים. ברגע שהצלחנו לתת לאדם מסוים מענה לצורך שלו הוא אוטומטית יעריך אותנו יותר. כאשר מדובר במידע – לרוב ההערכה תתבטא בביסוס של אמון והמוניטין שנוצר לנו הוא של חברה שמבינה בתחום שבו היא עוסקת. אך מה קורה אם התוכן שאנו מעלים לאתר הוא משוכפל? אפילו חלק ממנו? רמז... הרבה דברים לא טובים יכולים לקרות. רגע לפני שנגיע לזה ונראה כיצד ניתן להימנע מתוכן משוכפל בואו נפרוט את החשיבות שלה תוכן שלנו באתר לכמה מדדים מרכזיים.

החשיבות של תוכן לקידום האתר שלכם:

תוכן הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד בכל הליך קידום אתר. למעשה ללא תוכן שיווקי אי אפשר לקדם אתר אינטרנט כיוון שגוגל רוצה להציג את התוצאות הטובות ביותר לגולשים שלה. ניתן לעשות את זה על ידי כך שהיא תסרוק את האתר שלכם, תעריך את התכנים והעמודים באתר שלכם וביחס לעמודים אחרים באותו בנושא/ביטויי מפתח שהגולש מחפש היא תדרג את האתר שלכם. אם העמוד יהיה סמכותי והאתר באופן כללי יהיה מקודם היטב יש לכם סיכוי להעלות בתוצאות החיפוש עד למקומות הראשונים ואולי אפילו למקום הראשון עם עבודת קידום טובה ומקצועית. לגוגל אין דרכים אחרות כרגע לדעת במה העמודים של האתר שלנו עוסקים אלמלא היא סורקת את התוכן הכתוב באתר שלנו וההגדרות קוד השונות שאנו מוסיפים כאופטימיזציה וכך היא יודעת להציג את התוכן הנכון לחיפושים שלכם בגוגל. תוכן משוכפל יכול לפגוע באופן משמעותי בקידום האתר כיוון שגוגל מחפשת להציג אתרים איכותיים עם תכנים ייחודיים ואם אתם מעתיקים ממקורות אחרים גוגל תעניש את האתר שלכם ותחזיק ממנו אתר ספאם ולא אמין.

החשיבות של תוכן למוניטין שלכם:

לתוכן יש תפקידים מרכזיים נוספים, לדוגמה – למוניטין שלכם. תארו לכם שאדם שנמצא במשבר בחייו וקורא מאמר/טיפ חשוב באתר שלכם שעוזרים לו לשפר את מצב הרוח שלו או אפילו לעשות שינוי לטובה בחייו. הוא יאהב את התכנים שלכם מאוד, סביר להניח שיקרא תכנים נוספים ואם זה באמת יעזור לו הוא גם ימליץ עליכם. ייתכן והוא אף יעריך אתכם כל כך שהוא יהפוך ללקוח שלכם בהתאם למוצרים/השירותים שאתם מספקים. זה תקף כמובן לכל תחום. התוכן הוא השער שלכם ללב של הלקוחות שלכם והוא מייצג אתכם. תוכן מועתק, מזלזל ולא ייחודי יזלזל בלקוחות שלכם והקהל היום חכם מאוד ועם הרבה ציפיות ולכן תוכן שכזה עשוי לפגוע במוניטין שלכם במקום לתרום לו.

החשיבות של תוכן לכמות המכירות באתר שלכם:

התוכן באתר שלכם ישפיע באופן ישיר על כמות המכירות באתר שלכם. התוכן הוא זה שיניע את הגולשים לפעולה, הוא זה שיעלה את מדד הרגש והלחץ אצל הגולשים באתר שלכם וכאשר יש הנעה לפעולה ויש רגש ויש אמון – ניתן להעלות משמעותית את כמות המכירות באתר. דבר נוסף – באתרי חנויות אלקטרוניות הרבה חנויות עסוקות בתיאור טכני בסיסי של המוצרים אולם אם תוסיפו פסקה או שתיים משלכם על המוצר, חוויית השימוש בו, היתרונות שלו וכיצד הוא יכול לתרום ללקוח או מתי הוא עשוי להתאים זה גם כן יכול להוסיף משמעותית לכמות המכירות באתר שלכם.

אילו סוגי תכנים אנו מכינים לאתר שלנו?

כאמור יש כמה סוגי תכנים. התוכן הבסיסי והנפוץ ביותר הוא הטקסט. למרות זאת כדאי לדעת שגם תמונות, סרטונים, קבצי אודיו וקבצים אחרים גם כן עשויים להוות סוגי תכנים. מבחינת גוגל הם סורקים בעיקר את הטקסטים שאנו כותבים ואת ההגדרות שאנו נותנים לתמונות/סרטונים באתר שלנו ואנו מגדירים אותם כalt TAG או מטא תיאורים וכד'. את התכנים עשוי לכתוב בעל האתר/בעל העסק, חברת הפרסום/הקידום העובדת על פרסום האתר או כותב/ת תוכן שבעל האתר שוכר להכין תכנים לעדכון האתר.

מה נחשב לתוכן משוכפל ומדוע זה עשוי להזיק לנו מאוד?

תוכן משוכפל יכול לפגוע במוניטין של האתר שלנו בצורה נואשת. להעתיק משפטים או תכנים שלמים מאתר אחר עשויים לגרום לנזק תדמיתי לא קטן לחברה ולאתר כיוון שהם פסולים בגוגל ובאופן כללי גם נחשבים כהפרת זכויות יוצרים. אז מלבד העובדה שאתם תהיו חשופים לתביעות בנושא הפרת זכויות יוצרים הרי שגם גוגל יפסלו את התכנים שלכם, יתייגו את האתר כמכיל תכנים מועתקים ויענישו את האתר בניקוד שלילי משמעותי. אם יש כמה תכנים מועתקים באתר גוגל תכיר באתר שלכם כספאם והוא כלל לא יופיע בתוצאות החיפוש ויהיה קשה מאוד לטהר את המוניטין של האתר לאחר מכן.

איך נוכל לאתר תוכן משוכפל לפני שנעלה אותו לאתר שלנו?

לשמחתכם ניתן לאתר תוכן משוכפל לפני שאתם מעלים אותו לאתר שלכם. זאת תוכלו לעשות באמצעות כלי נהדר הנקרא Copyscape. כלי זה עולה כמה סנטים בודדים לכל תוכן/מאמר שאתם בודקים. את התוכן תוכלו להעלות לתיבת הטקסט באתר לאחר ההתחברות שלכם (עד 2000 מילים) או לטעון קובץ WORD, קובץ PDF או קובץ אחר מכמה הסוגים שהם מאפשרים לסרוק באתר. במידה ויש חלקים מועתקים אפילו מעל 2% מהתוכן במאמר הם יציגו לכם את החלקים המועתקים במרקר ורוד ואפילו את היעדים ברשת שמהם התכנים מועתקים, כולל כמה מילים ואחוזים מהמאמר מועתקים. נוסיף ונאמר שיש כלים שונים שיכולים לסרוק את האתר שלכם ולבחון האם התכנים הקיימים באתר שלכם כוללים חלקים מועתקים גם כן. זהו פתרון נהדר למי שיש לו כבר אתר עם עשרות או מאות תכנים ולא רוצה להתחיל לבצע סריקה ידנית לכל אחד מהם.

איך נמצא עוד רעיונות לכתיבת תכנים ייחודיים לאתר שלנו?

הבסיס להצלחה עם תוכן באתר שלנו נובע ממציאת רעיונות לכתיבת תכנים ייחודיים וטובים לאתר שלנו. אז מובן שהבסיס לתכנים באתר שלכם יגיע מהראש שלכם כאנשי מקצוע. לדוגמה: אם האתר שלכם הוא עבור חברת ההדברות שלכם, אתם כמדבירים יודעים אילו תכנים יכולים לעניין את הלקוחות שלכם מעצם הניסיון שלכם בשטח. לדוגמה: מתי צריך לקרוא למדביר ומתי ניתן לטפל בהם באופן עצמאי? מדוע ריסוס פשוט מהסופר לא עובד? ואילו אמצעים צריך לנקוט בהימצאות של מזיקים בביתנו. אלו ועוד יכולים להוות כרעיונות בסיס. לאחר מכן תוכלו למצוא רעיונות נוספים באתרים של מתחרים שלכם, ביוטיוב, באתרי מאמרים ואפילו לשאול את העוקבים שלכם ברשתות החברתיות או את חברים שלכם – מה עשוי לעניין אותם אם יחפשו תוכן בנושא הדברות. כמובן ניתן לבצע מחקר מילות מפתח ולגלות מה עוד אנשים מחפשים בגוגל בתחום שלכם ולמצוא עוד רעיונות לבסס עליהם את התכנים שלכם.

קידום אתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד