ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נענה לדרישת הורביץ

נחשף: תרחיש הבלהות שהציגו אנשי הבריאות לבנט

אמש הציגו אנשי משרד הבריאות תרחיש אימים לראש הממשלה בנט לפיו בעוד כחודש יהיו בישראל 4,800 מאושפזים בעקבות הקורונה, מתוכם 2,400 חולים קשים | לאור הנתונים, בנט נענה לבקשת השר הורביץ להוספת תקנים למערכת הבריאות

נחשף: תרחיש הבלהות שהציגו אנשי הבריאות לבנט
ראש הממשלה, נפתלי בנט צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

בישיבה שקיים אמש (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט עם אנשי המקצוע במשרד הבריאות, הציגו לו האחרונים תרחיש אימים לפיו תוך חודש יהיו בישראל 4,800 מאושפזים בעקבות הקורונה, מתוכם 2,400 חולים קשים. כך פורסם לראשונה ב'חדשות 13'.

לפי הפרסום, אנשי המקצוע במשרד הבריאות גם הציגו לראש הממשלה תרחיש לפיו בסוף החודש (אוגוסט) יהיו בישראל 2,400 מאושפזים עקב הקורונה, מתוכם 1,200 במצב קשה.

בעקבות הערכות הפסימיות של אנשי המקצוע, נענה בנט לדרישת שר הבריאות ניצן הורביץ לתגבר את מערכת הבריאות באמצעות תקנים נוספים על מנת להיערך לתרחיש האימים שהציג משרד הבריאות. על-פי התוכנית המסתמנת, יגויסו כ-100 רופאים, 500 אחים ואחיות וכ-3,000 סטודנטים נוספים.

עוד סוכם כי יגויסו פרמאדיקים וחובשים צבאיים במטרה לבקר חולי קורונה בביתם ומתן סיוע באשפוז הביתי שלהם. כמו כן, יוקמו צהרונים וקייטנות עבור ילדי הצוות הרפואי, על מנת שאלו יוכלו להתפנות לטיפול בחולי הקורונה הרבים.

שר הבריאות לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין תקף היום את התנהלות הממשלה מול משבר הקורונה: "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה", כתב אדלשטיין וציין כי עד עתה "התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה ע״פ המעשים ולא על פי האנשים. התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב, נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגיפה.

"כשר הבריאות" כתב ח"כ אדלשטיין, "בטחתי באנשי המקצוע שלי. כיום דוחקים אותם כאילו הם הבעיה ולא הפתרון. מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים", כותב השר לשעבר בהתייחסו לאמירתה המקוממת אמש (שלישי) של שרת הפנים שקד, "אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים. חזרנו למצב בו מאות זקנים נדבקים מדי שבוע".

בהתייחסו לקשישים כתב אדלשטיין: "האוכלוסייה שהכי זקוקה להגנה, סובלת מחוסר בתקציב ובלי הנחיות ברורות. הישגים שנבנו בעמל רב פשוט קורסים. ההתדרדרות הגורפת במדדי התחלואה מעידה על חוסר מנהיגות. חייבים להגביר את קצב החיסונים, להגיע לכל מגזר ויישוב, לחזק את צוותי הרפואה, לזרז את המענה לתוצאות הבדיקות ולאפשר להיבדק במהירות".

הבוקר דיווח משרד הבריאות כי 5,755 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-914,403 כאשר על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 142,207 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים נקבע על 38,942 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 62 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 400 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,580.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-4.59% בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,822,097 במנת החיסון הראשונה, מתוכם 5,403,357 במנה השניה. ו-654,051 כבר חוסנו במנת החיסון השלישית.

 

ניצן הורביץ נפתלי בנט משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד