י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ארה"ב אשמה בקורונה

המדען פרסם מאמרים פיקטיביים, התקשורת הסינית נפלה ומחקה

כלי תקשורת מרכזיים בסין, פרסמו מידע שכביכול הגיע מ'מדען שוויצרי', לאחר שנחשף כי 'המומחה' הוא דמות פיקטיבית שמאמריו בנוגע לחקירת מגיפת הקורונה זויפו

המדען פרסם מאמרים פיקטיביים, התקשורת הסינית נפלה ומחקה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אלמוני חמד לצון והפיל כלי תקשורת סיניים, הוא פרסם כביכול מאמרים בנוגע לחקירת נגיף הקורונה, הוא קבע כ'ביולוג מומחה' כי סין לא אשמה בקורונה, אלא דווקא ארה"ב.

הסינים שגילו את המאמרים בפייסבוק המדען, מיהרו לפרסם אותם ונופפו עם 'הממצאים' שכביכול מסירים אחריות מהסינים לגבי התפרצות הנגיף.

הביולוג כביכול, הזדהה עם השם, ווילסון אדוארדס, הוא כתב פוסט ביולי בפייסבוק על ביקורת על עמדת ארצות הברית בנוגע לחקירת ארגון הבריאות העולמי בסין. הוא הזדהה כמדען שוויצרי.

'אדוארדס' צוטט כי בניגוד לדיווחים, לא סין אלא ארה"ב דווקא היא שעשתה פוליטיזציה בחקירה.

הוא טען כי הממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מנסה להשיב את השפעתו בארגון הבריאות העולמי, לאחר שקודמו דונלד טראמפ הוציא את ארה"ב מהגוף הבינלאומי באפריל 2020 עם תחילת המגיפה.

כל תקשורת סיניים בבעלות המדינה, כולל ה'דיילי צ'יינה' ו'הגלובל טיימס', פרסמו במהירות את המאמר לכאורה של אדוארדס, המחזקת את מעמדה של בייג'ין עצמה ודוחה ניסיונות נוספים של ארה"ב וארגון הבריאות העולמי לחקור את הקשר בין בני אדם והתפשטות הקורונה.

ביום שלישי פרסמה שגרירות שווייץ בבייג'ין הודעה לפיה אין אזרח שוויצרי בשם וילסון אדוארדס, והוסיפו כי גורמים רשמיים לא מצאו מאמרים אקדמיים שכתב המחבר.

בהודעה נאמר: "אנחנו מחפשים את וילסון אדוארדס, ביולוג לכאורה, שצוטט בעיתונות ובמדיה החברתית בסין במהלך הימים האחרונים, אם אתה קיים, נשמח לפגוש אותך, אך סביר יותר שמדובר בחדשות מזויפות, ואנו קוראים לעיתונות הסינית ולאזרחים ברשת להוריד את הפוסטים".

בעקבות הצהרת השגרירות השוויצרית, 'גלובל טיימס' הורידה את המאמר, אך ה'דיילי צ'יינה' ערכו את הציטוטים המזויפים.

כזכור וושינגטון לוחצת על ארגון הבריאות העולמי לבחון מקרוב את תיאוריית הדליפות של הנגיף ממעבדת ווהאן בסין, בייג'ינג דוחה את הטענה, סין הכחישה שוב ושוב שהמעבדה אחראית והאשימה את ארה"ב ומדינות אחרות בניסיון להסיח את הדעת מהכישלונות שלהן להתמודד עם הנגיף.

שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד