ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הנגשת מערת המכפלה

התקפל: שר התיירות משך את דרישת משרדו

לאחר שמשרדו דרש להפסיק את עבודות הנגשת מערת המכפלה, במטרה לנצל את השיפוצים לעבודות שיפוץ שיהפכו את המקום לתיירותי יותר - שר התיירות יואל רזבוזוב ביטל את בקשת משרדו | השיפוץ יכלול שיפוץ מבחינה חזותית: "הזדמנות להפוך את המקום הקודש למוקד תיירותי משמעותי"

התקפל: שר התיירות משך את דרישת משרדו
יואל רזבוזוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העבודות ימשכו כמתוכנן: היום (רביעי) שר התיירות יואל רזבוזוב משך את דרישת משרדו להפסיק את השיפוצים להנגשת מערת המכפלה, שהחלו רק בתחילת השבוע האחרון.

עקב הביקורת, רזבוזוב ביטל את בקשת משרדו להקפיא את עובדות ההנגשה במערת המכפלה, שדרשו לעשות זאת כדי לשפץ את המקום גם מבחינה תיירותית, ולנצל את עובדות ההנגשה, שהחלו לאחר שנים של מאבק.

העובדות ימשכו, ומלבד ההנגשה מערת המכפלה גם תעבור שיפוץ חזותי. "פרויקט הנגשת מערכת המכפלה הוא הזדמנות להפוך את המקום הקדוש הזה למוקד תיירותי משמעותי בארץ הנפלאה והיפה שלנו", מסר שר התיירות.

עבודות הנגשת המערה התחילו, כאמור, בתחילת השבוע. שלשום דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי אחד הדוחפים לכך הוא שר המשפטים גדעון סער, שהפעיל את סמכותו כשר שאחראי על נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות, מול שר הביטחון בני גנץ.

במכתב ששיגר השר סער לגנץ בשבוע שעבר, בעקבות פניית של יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז, הוא ביקש לפעול להנגשת מערת הכפלה ללא דיחוי: "מערת המכפלה היא המקום השני בחשיבות הדתית לעם ישראל".

בהמשך המכתב מציין סער כי ההליך המשפטי הסתיים ולפני כחצי שנה אף הנחה גנץ את מתאם פעולות הממשלה בשטחים להוציא היתר בנייה לפרויקט. כמו כן, משרד הביטחון התחיל בהתקשרות עם קבלן מבצע לביצוע פרויקט ההנגשה.

יואל רזבוזוב משרד התיירות מערת המכפלה הנגשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד