י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב נגד הגרעין

על רקע ביקור ראש ה-CIA בישראל: בכיר איראני צייץ בעברית

על רקע ביקורו של ראש ה-CIA בישראל לפגישות עם ראש המוסד ובכירי הממשלה, בכיר איראני מצייץ בחשבון הטוויטר שלו ציוץ בשפה העברית ומודיע על ברית אסטרטגית חדשה לה שותפה ארצו

על רקע ביקור ראש ה-CIA בישראל: בכיר איראני צייץ בעברית
עלי שמח'אני צילום: הטלוויזיה הממלכתית של איראן

ברקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן, ועל רקע ביקורו המשמעותי של ראש ה-CIA ויליאם ברנס בישראל, בכיר איראני מצייץ מחשבון הטוויטר שלו ציוץ בשפה העברית בו הוא מודיע על תמיכה בינלאומית למדינתו שמצטרפת היום (רביעי) לברית מדינות המכונה 'הסכם שנגחאי'.

בברית הפוליטית, הכלכלית והביטחונית האירו-אסיאתית חברות: רוסיה, סין, קזחסטן, קירגיסטן, טגיקיסטן ואוזבקיסטן. עד כה איראן הייתה במעמד של משקיפה בלבד בברית הזו, אך כעת כאמור היא הופכת לחברה מן המניין.

מזכיר מועצת הביטחון האיראנית, עלי שמח'אני כתב בציוץ בשפה העברית: ‏"לפני שעה, בשיחה עם חברי ועמיתי, מר פטרושב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, בחנו את ההתפתחויות באפגניסטן, סוריה והמפרץ הפרסי. למרבה המזל, המכשולים הפוליטיים לחברות איראן ‎בהסכם שאנגחאי הוסרו וחברותה של איראן תסתיים באמצעות רשמיות טכניות. חדשות טובות".

הדברים מגיעים על רקע פגישת בנט עם ראש ה-CIA בארץ, ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש הבוקר (רביעי), עם ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, בקריה בתל אביב.

השניים דנו בהידוק שיתוף הפעולה המודיעיני והביטחוני בין ישראל לארצות הברית. כמו כן, דנו במצב במזרח התיכון, בדגש על איראן, ובאפשרויות להרחבת והעמקת שיתוף הפעולה האזורי.

בתוך כך, אמש נפגש ראש המוסד, דדי ברנע, עם מקבילו האמריקני, ראש ה-CIA ויליאם ברנס, כדי לדון בסוגיית הגרעין האיראני ובאתגרים אזוריים נוספים בהם בכוונת הארגונים לקיים שיתופי פעולה.

איראן הסכם גרעין טוויטר CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד