כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השטר המיוחד: "ברכת הרב הפלילה את הגנב"

מאומן ועד באר שבע: בכיסו של גנב שנלכד על חם, נמצא שטר של 20 דולר, ועליו ברכה מיוחדת • בעקבות השטר הוכיחו השוטרים כי הגנב פרץ לדירה נוספת בעיר

השטר המיוחד: "ברכת הרב הפלילה את הגנב"

תושב באר שבע בן 40, שהשתחרר מהכלא לאחרונה, הואשם היום (ג) בבית משפט השלום בעיר, בגין שורת פריצות שביצע לבתים פרטיים. הסיפור המרתק מאחורי לכידתו של הגנב, קשור לשטר של 20 דולר ועליו ברכה - שנכתבה בציון של רבי נחמן מברסלב באומן.

לפני שנה נסעה תושבת העיר להתפלל על קברו של רבי נחמן. כאשר שהתה במתחם הציון, אחד מהרבנים ששהה במקום בירך אותה, וכתב לה על גבי שטר של 20 דולר: "לבריאות ורפואה שלימה". האישה שמרה את השטר והניחה אותו בארנקה, לפני תקופה נגנב השטר.

אתמול, התקשר תושב העיר למוקד 100 והתלונן כי הבחין באדם אלמוני מנסה לפרוץ למחסן בדירת קרקע. בלשי משטרת באר שבע הגיעו למקום ועצרו את העבריין 'על חם', כשעליו כלי עבודה שגנב, ובהם התכוון להשתמש לפריצת בתים נוספים. על גופו נמצא גם שטר של 20 דולר.

השוטרים לא יכלו להוכיח שמדובר באותו שטר גנוב, והאישה הגיעה לתחנת המשטרה כדי להסביר לחוקרים מה מיוחד כל כך בשטר. האישה סיפרה להם שמצידו השני של השטר הוקדשה לה ברכה בכתב ידו של הרב, ואכן, הכיתוב הוכיח את אמינות דבריה, ומכך הסיקו השוטרים כי הגנב הזה הוא זה שפרץ לביתה. "אין ספק שברכת הרב על השטר הפלילה את הגנב", הסביר קצין המודיעין והבילוש, רפ״ק אורן סבג.
שטר אומן גנב באר שבע סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד