י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר חדש?

במרצ קוראים לגנץ: אל תאשר בניה למתנחלים

בעקבות כינוס ועדת התכנון העליונה בשבוע הבא לאישור בניית מעל לאלפיים יחידות דיור למתנחלים - שרים וחברי כנסת ממפלגת 'מרצ', החברה בקואליציה, קוראים לגנץ לבטל את האישור | הם טוענים: "הבניה תתפרש כמעשה של התרסה אל מול הקהילה הבינלאומית"

במרצ קוראים לגנץ: אל תאשר בניה למתנחלים
בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת אישור בניית יחידות הדיור למתנחלים בשבוע הבא, הערב (רביעי) שרים וחברי כנסת ממפלגת 'מרצ' פנו לשר הביטחון בני גנץ, וביקשו ממנו שימנע את אישור בניית אלפי הדירות.

חברי הכנסת שיגרו מכתב לגנץ, וקראו לו להשתמש בסמכותו ולהודיע לוועדת התכנון העליונה כי הוא אינו מסכים לאישור מעל לאלפיים יחידות דיור למתנחלים. הם טענו שאם תאושר הבניה, זה יתפרש כהתרסה כלפי הקהילה הבינלאומיות.

"זהו צעד מסוכן שעלול להעמיק את הסכסוך ולהציב מכשולים בפני האפשרות להשגת הסדר קבע בר-קיימא עם הפלסטינים", טענו במרצ. "בניה בהתנחלויות בזמנים הרגישים תתפרש כמעשה של התרסה אל מול הקהילה הבינלאומית", הוסיפו.

חברי 'מרצ' הזכירו: "בבסיס הממשלה החדשה עומד העיקרון של עבודה בהסכמה תוך חתירה מתמדת למציאת הבנות משותפות, וצעד זה של אישור הבניה בהתנחלות אין הוא עולה בקנה אחד עם עיקרון ההסכמה בין הצדדים".

"אנו קוראים לך להשתמש בסמכותך ולהודיע למועצת התכנון העליונה שאין בכוונתך לאשר תוכניות בניה בהתנחלויות", הוסיפו בפנייתם לשר הביטחון.

על המכתב חתומים: שר הבריאות ניצן הורביץ, שרת ההגנה והסביבה תמר זנדברג, השר לשיתוף פעולה אזורי עיווסאי פריג׳, חברת הכנסת מיכל רוזין, חבר הכנסת מוסי רז, חברת הכנסת גבי לסקי וחבר הכנסת עלי סלאלחה.

יהודה ושומרון בנייה בלתי חוקית מרצ מיכל רוזין בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד