י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ציטט את הרב צבי-יהודה

הרב טאו תוקף את הרפורמות של השר כהנא: "התעללות מחפירה" • צפו

בכינוס הרבנות הראשית יחד עם רבני הערים, נשיא ישיבת 'הר המור', מהישיבות השמרניות בציונות הדתית, תקף בחריפות את שר הדתות ואת שרי הממשלה, כשציטט את הרב צבי-יהודה קוק: "'חילול השם נורא" | הוא קרא לפעול לביטול השינויים בנושאי דת-ומדינה: "אי אפשר לשתוק"

הרב טאו תוקף את הרפורמות של השר כהנא: "התעללות מחפירה" • צפו
הרב צבי טאו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע פגישת רבנים סרוגים עם כהנא לגבי רפורמת הגיור, היום (רביעי) הרב צבי טאו, מבכירי רבני הזרם החרד"לי בציונות הדתית, תקף את השינויים בנושאי דת-ומדינה, כשהוא מצטט בדבריו את הרב צבי יהודה.

"על חילול השם הנורא", ציטט הרב טאו מהרב צבי-יהודה, "של ההתעללות המחפירה הזו, מצד אישים או מצד הממשלה, ביחס לרבנות הראשית לישראל, לסידור ענייניה של הרבנות שלא מדעתה ובניגוד לדעת בעליה הלוא אי אפשר לשתוק!".

"'הוראתו של מרן אבא הרב זצ"ל ברורה ומפורשת, כי החיוב של מסירות נפש, בבחינת "ייהרג ואל יעבור" לגבי כפיה בניגוד לקיומה של תורה, הוא הדין גם בכפיה של יהודים, מאיזה צד שהוא, אישי או ציבורי בניגוד לקיומה של תורה הנקבע בדעת חכמי התורה וקובעי הוראתה'", הקריא הרב טאו נשיא ישיבת 'הר המור'.

הוא המשיך לצטט את הדברים, תוך ביקורת על הרפורמות של השר כהנא: "הרבנות הראשית לישראל נקראה במלוא תפארתו של קידוש השם והארת נשמתה של תקומת ישראל ותחיתה בדבר קדשו. מתוך התורה, מתוך נצח ישראל אנו באים אל המדינה ואל הממשלה, ולא מתוך הממשלה "הזמנית" אל התורה".

"מתוך נצח ישראל אשר לא ישקר ולא ינחם, כי לא אדם הוא להינחם, אנו באים אל כל מערכות ממשלותינו וצבאותינו, בכל סדרי חיינו הלאומיים, הזמניים, לכל גווניהם ואורחיהם כולם'", סיים לצטט הרב טאו.

הרב טאו רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד