י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"ממשלת טרור"

ראיסי מקים קבינט הכולל חשודים בטרור ושחיתות

שבוע לאחר השבעתם לנשיא איראן, מציג איברהים ראיסי את ממשלתו המסתמנת. בה יטלו חלק שרים לשעבר בממשלתו של מחמוד אחמדיניג'אד המעורבים בשחיתות כלכלית ועבירות טרור

ראיסי מקים קבינט הכולל חשודים בטרור ושחיתות
אבראהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות האיראנית IRNA

שבוע לאחר שנכנס לתפקידו, נשיאה החדש של איראן, אברהים ראיסי, הציג בפני הפרלמנט המכונה "מַג'לֶס שוּרא-יֶ אֶסלָאמי" את שרי ממשלתו לצורך הצבעת אמון. כמעט מחצית מהרשימה שהציג ראיסי היו חברים בממשלתו של הנשיא השמרני לשעבר מחמוד אחמדינג'אד בין השנים 2005 ל-2013.

ראיסי מינה את מוחמד מוחבר, איש ותיק במשרדו של המנהיג העליון עלי חמינאי, כסגנו ואת גולחמוסאן אסמאלי כראש הסגל שלו. לאסמאלי היה באותו תפקיד בראשות ראיסי כאשר שימש כראש הרשות השופטת בשנתיים האחרונות.

הוא הציג את מסעוד מירקאזמי, קצין משמר המהפכה לשעבר, שכיהן תחת אחמדינג'אד כשר הנפט ושר הסחר, למרות שהיה מעורב בפרשת שחיתות פיננסית גדולה שפורסמה בתחילת 2010, כאשר זה שימש יו"ר ארגון התכנון והתקציב באיראן.

שר הנפט של ראיסי, ג'וואד אובג'י, שימש כסגן שר הנפט של אחמדינג'אד ועבד גם עם קרן מוסטאזאפן, ארגון צדקה העוסק במיזמים מסחריים רחבי היקף מלאים בשחיתות.

שר הפנים החדש הוא קצין בכיר לשעבר במשמרות המהפכה, אחמד וחידי, ממייסדי משרד המודיעין ומפקד בכוח קודס לשעבר שקיים צו מעצר בינלאומי נגדו בגין מעורבותו בפיגוע שהתרחש בבניין של הקהילה היהודית בבואנוס איירס שבארגנטינה בשנת 1994. הוא כיהן כשר ההגנה בממשלתו של אחמדינג'אד. הוא גם דרוש לחקירה על ידי האיחוד האירופי בגין תפקידו בפעילות הגרעינית של איראן.

במשרד החוץ הישראלי הגיבו למינוי ותקפו: "שר הפנים החדש של איראן וואחידי הוא פושע המבוקש ע"י האינטרפול כאחראי לרציחתם של 85 בני אדם בפיגוע המזעזע בבנין הקהילה היהודית בבואנוס איירס. על הקהילה הבינ״ל להוקיע מינוי מביש זה. אלו הם הפנים של ממשלת הטרור החדשה באיראן: הנשיא ראיסי, ״הקצב מטהרן״, אחראי לרצח של אלפי איראנים והשרים אחראים לרציחתם של אנשים בעולם כולו".

שר המודיעין החדש, אסמאיל חטיב, שימש במשך שנים ראש המודיעין של מערכת המשפט באיראן, והינו חבר של ראיסי כמעט שני עשורים. חטיב, איש דת, היה ראש שרות בתי הסוהר הראשי של איראן במשך מספר שנים.

עלי אכבר מהראביאן שעתיד להתמנות לשר האנרגיה של ראיסי כיהן תחת אחמדינג'אד, הן כשר הכרייה וכשר התעשייה, ונידון בבית משפט בגין גניבת תכנית שהגה אדם אחר כיצד לבנות בתים שיהיו עמידים מפני רעידות אדמה.

שר הנפט של אחמדינג'אד, רוסטאם גסמי, הידוע במעורבותו בתיקי שחיתות גדולים, עומד להתמנות לשר התחבורה של ראיסי. הוא היה מועמד לנשיאות אך הסיר את מועמדותו לטובת הנשיא הנבחר.

חבר פרלמנט נוסף איינולאהי שנבחר לשר הבריאות של ראיסי, הוא אחד החותמים על מכתב שקרא לאסור על חיסוני קורונה תוצרת ארה"ב ובריטניה מלהגיע לאיראן, מהלך שגרם למותם של עשרות אלפי בני אדם באיראן.

עם זאת יצוין כי המינויים אינם סופיים, וייתכנו שינויים.

אברהים ראיסי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד