י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר 15 שנה של תפילות

החב"דניק נתקע לשבת בקרית יואל ויצא נפעם

סיפור מפעים התפרסם בימים האחרונים, אודות חסיד חב"ד שנקלע לשבת בקרית יואל לאחר שנתקע בכביש הראשי המוביל אל הרי הקטסקילס ומי שאירח אותו משך השבת באופן פלאי, מבין אלפי החסידים - היה לא אחר מאשר אדם ש-15 שנים קודם לכן הרים ספסל וחבט בו

החב"דניק נתקע לשבת בקרית יואל ויצא נפעם
חסידים בערב שבת צילום: דוד כהן - פלאש 90

חסיד חב"ד עזב באחד מימי שישי האחרונים את ביתו בניו יורק כדי להצטרף למשפחתו בהרי הקטסקילס לשבת. כשהבין שלא יצליח להגיע לפני כניסת השבת בגלל תאונה שעכבה את זרימת התנועה, הוא ירד מהכביש המהיר ונסע לשבת בקרית יואל. בצאתו הוא נותר המום ממה שסיפר לו חסיד סאטמר שאירח אותו בביתו.

הרב ישראל בסר, עורך מגזין 'משפחה' בשפה האנגלית ומחברם של כמה ספרים רבי מכר, שיתף את הסיפור הבא ששמע מאותו חב"דניק וציין בראיון לאתר COLlive כי הוא מתחייב שהסיפור הינו אמיתי, אך החסיד ביקש להישאר בעילום שם.

החסיד כאמור יצא בשעות המאוחרות של יום שישי לעבר משפחתו שבהרי הקטסקילס ומצא את עצמו בפקק תנועה בכביש 17. הוא חיפש מסלולים שונים חלופיים ב-WAZE, אבל הבין שבכל דרך חלופית שיבחר יגיע לידי חילול שבת.

לפתע הוא נקלע לתאונה, מה שהפך את המסלול לבלתי אפשרי עוד יותר, הוא הבין שאין לו דרך להגיע להרים לפני כניסת השבת ולכן הוא ירד לכביש 130 והחל לפלס את דרכו לעבר קרית יואל מונרו.

הוא חייג כמובן לאשתו ולילדיו וסיפר להם את החדשות המאכזבות, כל זאת בזמן שנסע היישר לבית הכנסת הגדול של סאטמר בעיר כדי להגיע בזמן לשבת. בלי בגדי שבת ומבלי לדעת איפה יאכל או יישן, הוא התפלל מנחה וקבלת שבת ומעריב עם חסידי סאטמר. לאחר מכן אנשים החלו לעזוב את בית הכנסת. לאחר התפילה ניגש אליו אחד המתפללים מחסידי סאטמר ופתח עמו בשיחה, התעניין בשלומו, מהיכן הוא והאם יש לו היכן לאכול ולישון.

כאשר השיב האורח כי אין לו היכן לשהות, הזמין אותו החסיד להתארח אצלו במשך השבת. הם סעדו עם הרבה שירה ודברי תורה ונהנו בחברת זה עם זה, במוצאי שבת אמר החב"דניק למארחו, "אני חייב להגיד לך משהו מדהים, כשהייתי בחור הגעתי למונרו באחד מימי חמישי כדי ללמד תניא. לאחר שאספתי כמה אנשים ללמוד איתם, באו כמה אנשי סאטמר ובעטו בי. בחור אחד אפילו הרים ספסל וחבט בי".

החסיד המשיך, "עכשיו הזמנת אותי כל כך באדיבות לשבת ושהיתי אצלך בשיחה על חסידות, בעבר הרגשתי התנגשות כזו בין סאטמר לליובאוויטש, אבל עכשיו אני מרגיש שאנחנו אחים! איזו דרך ארוכה עברנו".

המארח הביט באורחו וביקש ממנו לחזור על מה שקרה לו. החב"דניק סיפר שוב שהוא בא ללמד תניא, אך התבקש לעזוב. כאשר סירב, הרים אחד הנוכחים ספסל ופגע בו.

דמעות מילאו את עיניו של המארח והוא אמר, "אני זה שהרים את הספסל ההוא, שלוש פעמים ביום במשך 15 השנים האחרונות, ביקשתי מריבונו של עולם שיזמן לי את אותו אדם כדי שאוכל לעשות תשובה ולבקש סליחתו".

"אתה מוחל לי?" הוא שאל. מיותר לציין שהחב"דניק סלח בלב שלם והשניים נפרדו לשלום בחיבוק חם וסולח.

חסיד סאטמר קרית יואל מונרו חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד