י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אתם לא לבד"

המועמד האמריקני ביקר אצל המשפחה השכולה בישראל

מתמודד לתפקיד מושל ניו ג'רזי, המבקר בישראל, סייר בעיר שדרות, למד על מערכת כיפת ברזל וביקר בבית משפחת אביגל ששכלה את עידו בן ה-5 בעת מבצע 'שומר החומות'

המועמד האמריקני ביקר אצל המשפחה השכולה בישראל
ג'ק סיאטרלי בשדרות צילום: באדיבות המצלם

ג'ק סיאטרלי, פוליטיקאי אמריקני, המתמודד לתפקיד מושל ניו ג'רזי, מבקר בימים אלה בישראל. אתמול (רביעי) הוא ביקר בביתה של משפחת אביגל בשדרות, שבנה עידו בן ה-5 נרצח לאחר שרקטה פגעה ישירות בבית שבו הוא מתגורר.

סיאטרלי, פוליטיקאי ומועמד לתפקיד מושל ניו ג'רזי, הגיע לביקור יחד עם אשתו מלינדה, כשהוא מלווה ביועצו החרדי אבי ריטשלער. בעיר שדרות הוא נפגש עם יו"ר העבודה והשר לשעבר עמיר פרץ, שנתן לו סקירה על מערכת כיפת ברזל שפרץ כשר ביטחון היה האיש שחתם ודחף את יצירתה. עמיר פרץ וג'ק סיאטרלי ביקרו בעמדת כיפת ברזל אך לא צילמו תמונות מפאת ביטחון שדה.

איש התקשורת החרדי מנדי ריזל המתגורר בשדרות, ליווה את המשלחת והסביר על המצב ועל ההתמודדות של התושבים עם הטילים מעזה.

המשלחת ביקרה בביתה של משפחת אביגל שבנה עידו בן ה-5 נרצח ב-11/5/2021 - ימי מבצע 'שומר החומות', לאחר שרקטה ששיגרו מחבלי חמאס מרצועת עזה פגעה בביתם, אמו ובן דודו בן ה-6, נפצעו אז קשה. גם אחותו תהל, בת ה-7, נפצעה, אך באורח קל.

ג'ק סיאטרלי אמר למשפחה כי הם "לא לבד במערכה", וכי "היה חשוב להגיע ולראות את המקום פיזית ולא רק דרך תמונות וסרטונים, אלא להרגיש פיזית את כאב המשפחות".

ביום שני במהלך ביקורו בישראל אמר לתקשורת כי הגיע ל"ביקור מיוחד מאוד במדינת האחות שלנו ישראל, המטרה היא ללמוד יותר על הקשרים החזקים והחשובים שבין ניו ג'רזי לישראל, אנו חולקים מבחינה תרבותית וכלכלית את אותם דברים, אנחנו רוצים להניח את התשתית לחיזוק הקשרים האלה, אני אסיר תודה על ההזדמנות הזו".

על ביקורו בכותל אמר: "זאת חוויה מדהימה, כל אחד שידע שאני הולך לישראל אמר לי שאני אחווה משהו שישנה לי את הכל, והיום הזה הגיע ואני כאן בכותל המערבי, והמקום נותן חיבור לעם היהודי, המקום כאן נותן הרגשה מדהימה כי זה הכי קדוש, הקדושה החזקה נמצאת אמנם בהר (הבית), אבל הרגש כאן בכותל מדהים, ומבינים כאן את ההיסטוריה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר ג'ק: "כמושל אני מבין את הצורך להקשיב וללמוד מכל קהילה, מסיבה זו לקחתי לצוות שלי אדם חרדי (אבי ריטשלער) שיכהן כיועץ בכיר, למדתי על הצרכים הייחודיים של הקהילות החרדיות, חשוב לי הקשר עם החרדים, כולל אתגרים של המיסים הגבוהים שמשלמים בניו ג'רזי, והעומסים שזה מוסיף לשכר הלימוד במוסדות חינוך פרטיים".

עידו אביגל שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד