י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יפגינו מול משרדו

המתנחלים מאשימים: בנט לא מאשר לנו תוכניות

למרות שבשבוע הבא תתכנס מועצת התכנון עליונה ותאשר מעל לאלפיים יחידות דיור, במועצת יש"ע לא מרוצים - וטוענים שראש הממשלה דוחה תוכניות שלהם, למרות שגנץ מאשר: "מצב בלתי מתקבל על הדעת" | מחר יקיימו ישיבת חירום מול משרדו, כמחאה

המתנחלים מאשימים: בנט לא מאשר לנו תוכניות
מבט על יו"ש צילום: גילי יערי, פלאש 90

ברקע אישורי הבניה לפלסטינים, היום (חמישי) יקיימו בכירי המתנחלים ישיבת "חירום" מול משרד ראש הממשלה, בעקבות דחיית תוכניות בניה ביהודה ושומרון על ידי בנט.

במועצת יש"ע, הגוף שמאגד את רוב ראשי המועצות האזוריות והערים ביהודה ושומרון, טוענים שהרבה תוכניות שהם רוצים שיאושרו - ראש הממשלה בנט מורה לדחות, למרות ששר הביטחון בני גנץ מאשר אותם.

"אנו נמצאים במצב בלתי מתקבל על הדעת בו תוכניות שאושרו על ידי שר הבטחון בני גנץ, נדחו על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט", מסרו. "אנו מתנגדים למהלך חסר התקדים לפיו מורידים מסדר היום של מת"ע תוכניות בנייה ביו"ש למרות שהן מוכנות לאישור".

במועצת יש"ע המשיכו: "לא ייתכן שתוכניות שמחכות על שולחן המועצה במשך 8 חודשי הקפאה, לא יקודמו. זוהי עצירת פיתוח של ההתיישבות לשנים רבות קדימה ואנחנו לא נוכל להמשיך לשבת ולהמתין".

"כל ממשלה שלא מבינה את חשיבותה של ההתיישבות ולא בונה בה באופן רציף, ושכורכת בנייה ליהודים יחד עם בנייה לפלסטינים – אין לה זכות קיום", תקפו.

דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, תומך בממשלת השינוי - אך ביום השבעתה, הוא אמר ל'בחדרי חרדים' כי אם תהיה פגיעה בהתיישבות, הוא יקרא ל'תקווה חדשה', שהוא תומך בה, ול'ימינה' לצאת ממנה.

"אם תהיה פגיעה, בהחלט אנחנו נקרא לגדעון ול'ימינה' לצאת מהממשלה, ואפילו לא להישאר שניה אחת, כי ההתיישבות חשובה לנו. אם זה לא יקרה, הם יראו עד כמה אנחנו יודעים להילחם", אמר אז אלחייני.

יהודה שומרון נפתלי בנט מתנחלים הקפאת בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד