י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לוטשת עיניים לפיצויים

"איתן בן ה-5 מוחזק כבן ערובה באיטליה"

אסון הרכבל: דודיו של איתן בירן בן ה-5 בישראל ערכו אתמול מסיבת עיתונאים על רקע התפתחויות חדשות במאבקם המשפטי על האפוטרופסות מול דודתו באיטליה - והאשימו אותה בהחזקתו כבן ערובה

"איתן בן ה-5 מוחזק כבן ערובה באיטליה"
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

"התחלנו הליך משפטי בישראל עבור גלי ורון. לפני שלושה חודשים פקד את משפחת פלג אסון מחריד. איתן הועבר לטיפול דודתו איה, ומאז נמנעה זכותו של איתן לקשר יציב וקבוע. הוא מוחזק כבן ערובה. השתלטו על גופו, נפשו ונשמתו, ממש כך, כדי להשאיר אותו באיטליה", כך מסר עו"ד רונן דליהו, המייצג את בני הזוג המיועדים לאימוץ.

גלי פלג, אחותה של האם טל בירן ז"ל, אמרה במהלך מסיבת העיתונאים אותה כינסו אמש בארץ: "עצרנו את חיינו עבור מטרה אחת - איתן. איתן נחטף על ידי משפחה שלא היתה קרובה אליו בצורה כלשהי. אנחנו לא מתכוונים להיעלם, לא ניתן להעלים אותנו. הוא איבד משפחה אחת, הוא לא צריך לאבד עוד אחת. לא ראינו גורם ניטרלי שיבחן את איתן מבחינה נפשית או בריאותית. הוא בסך הכל ילד. מבחינתנו שאיה תיקח את כספי איתן, שישמשו לצרכיו בגיל 18". כך מדווח הבוקר דן לביא ב'ישראל היום'.

רון פרי, בעלה של גלי, ציין: "לא ידעתי על קיומה של איה עד לפני כמה שנים בודדות. אין לה שום היכרות עם הילד. אני יכול רק לשער שהילד צפוי, בסופו של הליך מייסר עבורנו, להיות זכאי לכספים רבים, ואני משער שאולי זו התשובה", הוסיף פרי.

כזכור, הניצול היחיד מהמשפחה היה איתן בירן בן ה-5 בנם של עמית וטל זכרם לברכה. לאחר 18 ימי אשפוז השתפר מצבו של איתן והוא שוחרר מבית החולים לצורך שיקום.

בתוך כך, השופטת בפרשה שחררה את שלושת החשודים המרכזיים באחריות לאסון, שניים מהם בשל חוסר ראיות. מנהל האתר שוחרר למעצר בית עד סוף ההליכים, לאחר שעדותו של אחד המפעילים הוגדרה "כלא אמינה".

בחודש מאי אירעה התאונה הקטלנית שבה נהרגו חמישה ישראלים ברכבל "סטרזה מוטרונה", המקשר בין האגם השני בגודלו באיטליה לבין הרי האלפים. הכבל נקרע לפני התחנה הסופית בפסגה והקרון התרסק מגובה רב אלהיער. חמשת ההרוגים הישראלים היו זוג ההורים עמית בירן, וטל פלג בירן, בנם תום בירן בן השנתיים, והסבא והסבתא של האם, יצחק ורבקה כהן שהגיעו למילאנו לבקר את המשפחה. מלבדם נהרגו בתאונה תשעה נוסעים נוספים.

אסון הרכבל באיטליה בן ערובה פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד