י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ברקע פגישתו עם כהנא

הרב הדת"לי תוקף: "הממשלה הנוכחית לא ממשלת ישראל"

מעל לחודשיים לאחר השבעת הממשלה, הרב יעקב אריאל, מבכירי רבני הזרם החרד"לי בציונות הדתית, מתייחס בפעם הראשונה לממשלת השינוי - ותוקף אותה: "המדינה היהודית הפכה בינתיים לממשלת אזרחיה" | הוא התייחס לרפורמת הכשרות: "החלטה שתיצור אנרכיה בתחום הכשרות"

הרב הדת"לי תוקף: "הממשלה הנוכחית לא ממשלת ישראל"
הרב יעקב אריאל צילום: גדעון שרון

כמי שממעט לדבר על פוליטיקה, הוא לא התייחס עד כה לממשלה, אך היום (חמישי) מתפרסם ראיון עם הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן לשעבר ומבכירי הזרם התורני בציונות הדתית, בו הוא תוקף את הממשלה ואת השינויים בנושאי דת-ומדינה.

הרב אריאל טוען שהממשלה הזו לא ממשלת ישראל, כיוון שאין לה רוב יהודי - ולכן היא ממשלה של "כל אזרחיה". בנוסף תוקף את רפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא, ואומר שהיא תביא לאנרכיה בתחום הזה במדינת ישראל.

"ממשלה שאין לה רוב יהודי היא, לצערי הרב לא ממשלת ישראל, אלא ממשלה של אזרחי המדינה", תקף את ממשלת השינוי בראיון לעלון 'עולם 'קטן'. "המציאות היום היא שהמדינה היהודית הפכה בינתיים לממשלת אזרחיה".

הרב התייחס לרפורמת הכשרות: "בעיניי מדובר באסון. זוהי החלטה שתיצור אנרכיה בתחום הכשרות במדינת ישראל. אנחנו נאבד את המצב שיש כיום שבו כל אדם יכול לסמוך על כשרות בבתי חולים, בצבא, בבתי הכלא, במוסדות ציבור, כי יש מערכת כשרות אחת מרוכזת".

"הדיבורים הללו כביכול יש רבנים רבים שתומכים במהלך הזה הם תוצאה של כותרות שהתקשורת יוצרת. דיבורים של אנשים שאינם מבינים בכשרות. אל מול כמה רבנים שמצדיקים את הרפורמה עומדים רוב מניין ורוב בניין של רבנים גדולים", הוסיף.

יצויין כי למרות הביקורת, הרב אריאל נועד אתמול יחד עם רבנים נוספים אצל שר הדתות מתן כהנא לגבי רפורמת הגיור. בסביבתו מסבירים כי הוא "מנסה להציל את מעמד היהדות מפגעי הממשלה".

הרב יעקב אריאל נפתלי בנט מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד