כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"חושבים שאנחנו תוכים?"

בכירים בממשלה בהצעה למשרד הבריאות: "וטרינרים לטיפול בקורונה"

נדב אייל חושף ב'ידיעות אחרונות' כי בכירים בממשלה פנו למשרד הבריאות - לשקול להשתמש בוטרינרים לטיפול בקורונה ובמשרד הבריאות סירבו, אך יו"ר האופוזיציה נתניהו לא מפספס את ההזדמנות ויוצא למתקפה

בכירים בממשלה בהצעה למשרד הבריאות: "וטרינרים לטיפול בקורונה"
וטרינרים צילום: יעקב נחומי

זאת לא הפעם הראשונה שרעיונות לגייס וטרינרים לטיפול בחולי קורונה, הסנטור הרפובליקני, מיט רומני, קרא בינואר השנה לממשלת ארה"ב לגייס וטרינרים, חובשים קרביים וסטודנטים לרפואה למערכה לאומית כוללת לניהול חיסוני הקורונה, על רקע העלייה התלולה בתחלואה ובמיתה מהמגפה. רומני גם קרא להקים מרכזי חיסון גדולים בבתי ספר, שרובם ריקים ממילא בשל המגפה.

מי שלא פספס את ההזדמנות לתקוף שוב את הליך קבלת ההחלטות בממשלה הוא יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שמיהר לפרסם את הידיעה ברשתות החברתיות כשהוא מוסיף בשאלה, "הם חושבים שאנחנו תוכים? מה נסגר איתם?".

על רקע הדברים דווח אתמול כי לאחר שעות בהן נועד ראש הממשלה נפתלי בנט עם שרי קבינט הקורונה בקריה בתל אביב, הוחלט על הרחבת מתווה התו הירוק לכל ענפי המשק (למעט קניונים ומסחר), החלת תו סגול בקניונים, מגבלות התקהלות באירועים המוניים ושימוש נרחב בבדיקות.

מי שלא נכח בפגישה שר האוצר אביגדור ליברמן (שלח שר במשרד האוצר שימלא את מקומו). ראש הממשלה והשרים הסכימו כי לעת עתה האסטרטגיה היא להימנע מסגר ולנסות לחיות לצד הקורונה, תוך הזרמת תקציבים לבתי החולים בניסיון לתגבר אותם (לא ברור כמה זמן ייקח להוסיף תקנים), הגברת מערך חיסוני הבוסטר למבוגרים ומדוכאי חיסון, והחלת 'תו ירוק' מורחב לכלל ענפי המשק בישראל, למעט קניונים ומסחר, שם יהיה 'תו סגול'.

בנוסף שרי קבינט הקורונה הסמיכו את ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר, שרת הכלכלה ושרת החדשנות והמדע לגבש מתווה בעניין אירועים ושמחות, שיובא לאישור בהקדם.

מי שהצביע נגד החלטת הקבינט היה השר זאב אלקין. הכתבת דפנה ליאל דיווחה כי אלקין חושב שההגבלה באירועים על 1000 בפנים ו-5000 בחוץ אינה מספקת, בטח ברמת התחלואה בה אנו נמצאים כעת. אלקין גם מתנגד להחרגת אירועים עם מקומות ישיבה מסומנים, עליהם אין הגבלה כלל. אלקין העריך בדיון כי אם בני 40 לא יחוסנו בדחיפות, יהיה צורך לכנס את הקבינט בשבוע הבא לדון בסגר.

שירות וטרינרי קורונה משרד הבריאות ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד