י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התפרצות הקורונה בישראל

כמעט 6,000 מאומתים ביממה האחרונה; עלייה במספר החולים קשה

נתוני משרד הבריאות הבוקר לא מעודדים בלשון המעטה. ביממה האחרונה אותרו בישראל כמעט 6,000 חיוביים לקורונה | עלייה במספר החולים קשה | עד כה התחסנו בישראל 716,518 במנה שלישית

כמעט 6,000 מאומתים ביממה האחרונה; עלייה במספר החולים קשה
בדיקת קורונה לילד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל התפרצות זן 'הדלתא' ו'הדלתא פלוס' של נגיף הקורונה בישראל, במשרד הבריאות מפרסמים היום (חמישי) את נתוני המתחסנים בשלושת המנות ומעדכן שביממה האחרונה אותרו כמעט 6,000 מאומתים לנגיף.

לפי נתוני משרד הבריאות ביממה החולפת אותרו בישראל לא פחות מ-5,946 מאומתים לנגיף הקורונה, מתוך 131,456 בדיקות שנערכו ברחבי הארץ. עוד מעדכנים במשרד הבריאות כי נכון להיום ישנם 420 חולי קורונה בישראל שמצב מוגדר קשה, מתוכם 65 מונשמים. מאז פרוץ מגפת הקורונה נפטרו בישראל 6,593 מהנגיף.

לפי משרד הבריאות, עד כה התחסנו בישראל 716,518 במנה שלישית. את המנה השנייה קיבלו 5,406,232. ומנה ראשונה קיבלו בישראל 5,827,742 אזרחים.

אמש, לאחר שעות בהן נועד ראש הממשלה נפתלי בנט עם שרי קבינט הקורונה בקריה בתל אביב, הוחלט על הרחבת מתווה התו הירוק לכל ענפי המשק (למעט קניונים ומסחר), החלת תו סגול בקניונים, מגבלות התקהלות באירועים המוניים ושימוש נרחב בבדיקות.

מי שלא נכח במפגישה שר האוצר אביגדור ליברמן (שלח שר במשרד האוצר שימלא את מקומו). ראש הממשלה והשרים הסכימו כי לעת עתה האסטרטגיה היא להימנע מסגר ולנסות לחיות לצד הקורונה, תוך הזרמת תקציבים לבתי החולים בניסיון לתגבר אותם (לא ברור כמה זמן ייקח להוסיף תקנים), הגברת מערך חיסוני הבוסטר למבוגרים ומדוכאי חיסון, והחלת 'תו ירוק' מורחב לכלל ענפי המשק בישראל, למעט קניונים ומסחר, שם יהיה 'תו סגול'.

בנוסף שרי קבינט הקורונה הסמיכו את ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר, שרת הכלכלה ושרת החדשנות והמדע לגבש מתווה בעניין אירועים ושמחות, שיובא לאישור בהקדם.

מי שהצביע נגד החלטת הקבינט היה השר זאב אלקין. הכתבת דפנה ליאל דיווחה כי אלקין חושב שההגבלה באירועים על 1000 בפנים ו-5000 בחוץ אינה מספקת, בטח ברמת התחלואה בה אנו נמצאים כעת. אלקין גם מתנגד להחרגת אירועים עם מקומות ישיבה מסומנים, עליהם אין הגבלה כלל. אלקין העריך בדיון כי אם בני 40 לא יחוסנו בדחיפות, יהיה צורך לכנס את הקבינט בשבוע הבא לדון בסגר.

קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד