כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
להעביר את העצמות לכדים

שערורייה • נחשפה התוכנית הסודית של השר: להוציא מתים מהקברים

שערורייה: לאחר הרפורמה בכשרות והניסיון לחולל שמות בגיור, השר לשירותי דת מתן כהנא בוחן לאמץ את "פתרון אוסטרוף" למצוקת הקרקע בגוש דן - באמצעות הוצאת הגופות אחרי שנה מהקברים והעברתן לכדים | ח"כ משה ארבל שלח כבר אתמול שאילתה לשר ודרש לקבל תשובות

שערורייה • נחשפה התוכנית הסודית של השר: להוציא מתים מהקברים
בית קברות צילום: תומר נויברג/פלאש 90

שערורייה: השר לשירותי דת מתן כהנא בוחן שיטה בעייתית שתביא לצמצום קבורת השדה באזור גוש דן. לפי השיטה, אותה בוחנים במשרד לשירותי דת, מוציאים את עצמותיו של המת מהקבר אחרי שנה מקבורתו ומעבירים אותן לקבורה בגלוסקמאות. כך על פי "שאילתה ישירה" ששלח ח"כ משה ארבל מש"ס אל השר כהנא.

על פי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מי שהגה את הרעיון הוא ראש המועצה הדתית גוש עציון, רפי אוסטרוף, ש"מקדם פתרון קבורה למצוקת הקרקע הקיימת היום במדינת ישראל על פי ההלכה".

התוכנית הסודית של מתן כהנא, בהשראת "הפתרון של אוסטרוף", כוללת את הוצאת הגופות לאחר שנה מקבורתן, והעברת העצמות לכד כדי לחסוך מקום.

בשאילתה ששלח ח"כ ארבל לשר כהנא, נכתב: "ממידע מבוסס מאוד שהובא לידיעתי עולה כי במסגרת הסיכומים התקציביים של המשרד לשירותי דת בראשותך מול אגף התקציבים במשרד האוצר סוכם בין היתר כי תפעלו לצמצום קבורת השדה הנהוגה מקדמת דנא באזור גוש דן וכמו כן תפעלו לבחינת סוגיית ליקוט עצמות בה בעצם מוציאים את עצמות המת מהקבר אחרי שנה ומעבירים אותם לקבורה בגלוסקמאות".

ארבל שאל לכהנא:
"1. מה המדיניות שלך בנושא ליקוט עצמות והאם בכוונת המשרד להתחיל בבחינת תכנית ליקוט עצמות ובאילו תנאים?
2. כיצד נערך המשרד לשירותי דת לספק פתרון לקבורת שדה בכל רחבי הארץ?".

מלשכת השר לשירותי דת מתן כהנא נמסר ל'בחדרי חרדים': "שר הדתות מחוייב להלכה ללא כל סייג. בהמשך למפעלם המבורך של שרי הדתות הקודמים לעידוד קבורה רוויה כדי להתמודד עם הבעיה החריפה של מצוקת מקום בבתי עלמין, בוחן המשרד לשירותי דת חלופות רבות. אחת מבין אותן חלופות שהוצעו לשר על ידי מספר רבנים נקראת 'קבורת ארץ ישראל'. השר לא בחן עדיין את הנושא וכשתגיע הצעה זאת לשולחנו של השר היא תבחן בהתאם להלכה ולפסקי גדולי ישראל. שום יוזמה שתצא מתחת ידי השר לא תעשה בניגוד להלכה ולפסקי גדולי ישראל".

 

מתן כהנא קבורת שדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד