י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביקור היסטורי

השר המרוקאי: "הביקור חשוב ליחסים בין שתי המדינות"

מולאיי חפיז אל-עלמי, שר התעשייה המסחר וההשקעות של מרוקו, התייחס לביקור שר החוץ הישראלי לפיד במדינה הצפון אפריקאית: "היחסים בין המדינות היסטוריים ועתיקים, אבל עכשיו הם ברורים וגלויים לכל העולם וכוללים יחסים דיפלומטיים ומסחריים"

השר המרוקאי: "הביקור חשוב ליחסים בין שתי המדינות"
שר החוץ לפיד במרוקו צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

שר התעשייה המסחר וההשקעות של מרוקו, מולאיי חפיז אל-עלמי, אמר כי הביקור של שר החוץ, לפיד, חשוב לקידום היחסים בין המדינות. בתשובה לשאלה האם חילופי הממשל בישראל משפיעים על התקדמות היחסים, השיב השר המרוקני, כי היחסים הם בין המדינות וכי גם אם ממשלות מתחלפות, אין שינוי ברמת היחסים.

שר התעשייה המסחר וההשקעות של מרוקו, מולאיי חפיז אל-עלמי, אמר היום ל'כאן חדשות', על הקשר עם ישראל. כי הדברים מתקדמים בצורה טובה. השר המרוקני שנמצא בארצות הברית אף הצר על כך שאינו היה יכול להשתתף בפגישות במהלך הביקור של השר לפיד.

בנוגע לפתיחה הרשמית של משרד הקישור המרוקני בתל אביב שהיה אמור לקרות בו זמנית עם פתיחת משרד הקישור הישראלי ברבאט ונדחה, אמר הבכיר המרוקני כי זה יקרה בקרוב מאוד: "היחסים בין המדינות היסטוריים ועתיקים, אבל עכשיו הם ברורים וגלויים לכל העולם וכוללים יחסים דיפלומטיים ומסחריים".

הוא הביע תקווה לבקר בחודש ספטמבר בישראל ולשוחח עם מקביליו בתחומי התעשייה והמסחר כדי לקדם את שיתוף הפעולה בין המדינות באותם תחומים. בשיחה הוא גם התייחס להיעדרות של ראש ממשלת מרוקו, סעד א-דין אל-עות'מאני, מהפגישות עם לפיד ואמר כי ראש הממשלה לא מחויב להיות בפגישות בין השרים.

אל-עות'מאני, שמזוהה עם האחים המוסלמים ואף אירח את משלחת הנהגת חמאס לאחרונה ברבאט, אמר לפני כמה ימים כי אינו מתכוון להיפגש עם לפיד בביקורו וכי ההחלטה על כינון היחסים עם ישראל הייתה קשה וכואבת. השר המרוקני אמר בעניין הזה כי ראש ממשלת מרוקו, חתם על הסכם כינון היחסים עם ישראל. אין שום בעיה במרוקו. אין התנגדות לא מאף שר לא מצד ראש הממשלה ולא מצד אף מפלגה פוליטית. מלך מרוקו קיבל את ההחלטה וזאת החלטה ריבונית.

מרוקו יאיר לפיד משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד