ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ממצא יוצא דופן

גופת חייל ירדני אותרה בחפירות הרכבת הקלה בירושלים

החופרים בעבודות הרכבת הקלה בירושלים נדהמו לגלות גופת אדם ולידה סכין, טבעת, שעון וקסדה צבאית, שזוהתה כקסדה של צבא ירדן. גופתו של החייל ככל הנראה ממלחמת ששת הימים

גופת חייל ירדני אותרה בחפירות הרכבת הקלה בירושלים
מנכ"ל האתר, כתרי מעוז מציג את הממצאים צילום: מתוך פייסבוק

במהלך עבודות אתמול לבניית קו הרכבת הקלה, התבצעו חפירות באזור גבעת התחמושת - ירושלים, בשלב מסוים גילו החופרים גופת אדם ולידה סכין, טבעת, שעון וקסדה של הצבא שהתגלה כקסדה של צבא ירדן.

על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12, הגופה היא ככל הנראה של חייל ירדני שנהרג בקרבות עם צה"ל בימי מלחמת ששת הימים בשנת 1967. המתחם נסגר מיידית, למקום הגיעו חוקרים של מז"פ במטרה לנסות לוודא שאכן מדובר בחייל ירדני.

על פי הדיווח, הגופה מוחזקת בידי משטרת מחוז ירושלים עד אשר תסתיים הבדיקה, משרד החוץ עודכן, ישראל צפויה לעדכן את הירדנים.

מנכ"ל אתר גבעת התחמושת כתרי מעוז כתב על האירוע בעמוד הפייסבוק שלו:

"הוא חיכה לנו 54 שנה!". התייצב בעמדה מצויד בכל הציוד הדרוש, נחוש לקדם את פני המלחמה, בידו רובה (אולי אף כוונת צלפים) לצידו ארגז פעולה מלא בכדורים מבריקים, על החגור כידון למקרה ויאלץ להילחם קרב פנים אל פנים ולידו מונחים כמה וכמה רימונים.

הוא נחוש, יודע שהעמדה בה הוא מוצב היא חשובה כדי למנוע מהכוח התוקף להגיע אל התעלה. מציץ מידי פעם בשעון היד, הוא כבר שמע שמלחמה פרצה.

אינני יודע אם קיבל פקודה או שהיה לוחם אמיץ ומאומן שיודע את מקצועו ומתכוון לפעול בכל כוחו למלא את משימתו, יתכן ואף זחלה לראשו המחשבה שכאן יסיים את חייו ולמרות זאת לא נטש את עמדתו. יתכן וסיבב סביב אצבעו את טבעת הזהב אותה קיבל תשורה ממשפחתו וזה הזיכרון שהוא מחזיק על ידו ברגעיו האחרונים.

"כאן קבורים ....לוחמים ירדנים אמיצים.." כך נכתב בשלט בראש שהגבעה, שלט שכתבו הצנחנים בסיום הלחימה. אין לי ספק שהוא מצטרף לרשימה!
ההתרגשות עולה, בשרי נעשה חידודין חידודין, ברור לי שאנו נוגעים בהיסטוריה ומי יודע אם לא זאת הפעם האחרונה. כמי שמכיר היטב ומקרוב את הגבעה אני יודע שעוד נכונו לנו עלילות. האדמה כיסתה את הכול באחת ואנו מגלים טפח אחר טפח וחשים שאנו בתחילת הדרך.
בואו להתרגש איתי מגבעת התחמושת , המקום הייחודי והמדהים הזה שצופן בחובו עוד הפתעות רבות. להתראות - כתרי.

ארכיאולוגיה ירדן מלחמת ששת הימים גבעת התחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד