כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הליכוד מתעקש: "רוצים גם את החרדים"

למרות חידוש המשא ומתן עם מפלגת 'יש עתיד' ותחושת חברי הכנסת החרדיים כי שולחים אותם לאופוזציה, מבהירים נציגי הליכוד ביתנו: לא מוותרים על החרדים

האם יש עוד תקווה? צילום: משה גולדשטיין
האם יש עוד תקווה? צילום: משה גולדשטיין

סוגרים עם יש עתיד, קורצים לחרדים: האם קיים עדיין הסיכוי לכניסת החרדים בממשלה? הודעת נציגי המשא ומתן מטעם הליכוד-ביתינו מנסה לטעון שכן.

לפני הכניסה לישיבת המשא ומתן עם מפלגת 'יש עתיד' שיגרו עו"ד שומרון ורו"ח ליאון הודעה: "בניגוד למה שפורסם ביממה האחרונה לפיה רה"מ מתכוון להקים ממשלה צרה - הדברים לא נכונים. אנחנו ממשיכים במאמצים להרכיב ממשלה רחבה שתכלול הן את החרדים,הן את הבית היהודי, בשאיפה גם את יש עתיד, את קדימה, ממשלה רחבה".

לדבריהם, האתגרים שעומדים בפני מדינת ישראל - עצומים. "גם אתגרים חיצוניים וגם אתגרים חברתיים בתוך מדינת ישראל. אנחנו צריכים רוחב יריעה גדול, אנחנו צריכים את כלל הציבור בישראל מיוצג בממשלה, לקיים ויכוח דמוקרטי בתוך הממשלה. אי אפשר לעמוד בפני האתגרים באופן נכון וראוי בלי לפעול לקיום ממשלה רחבה".

הבוקר (ה) חודשו המגעים הקואליציונים בין הליכוד-ביתנו לבין יש עתיד, לאחר נתק של שבוע וחצי. צעד זה הביא להבנה בקרב המפלגות החרדיות כי הם הולכים לאופוזיציה.

שר הפנים, וחבר שלישיית ההנהגה בש"ס, כתב בדף הפייסבוק שלו: "אינני יודע מה יילד יום. הפרסומים השונים מדברים על כך שהניסיון מצד לפיד ובנט לפסול ישיבה משותפת עם ש"ס, צולח בשעה זו".

עם זאת, מס' 2 ב'ליכוד ביתנו', איווט ליברמן הבהיר שמפלגתו לא ויתרה על החרדים. בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. אמר: "עדיין לא ויתרנו על החרדים, יש סיכוי ממשי שהם יצטרפו, קיים סיכוי שגם מפלגת העבודה תצטרף, סיכוי קטן יותר, אבל קיים".
משא ומתן ליכוד ביתנו יש עתיד חרדים קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד