י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביומיים האחרונים

אכיפת הקורונה: אלפי דו"חות על אי עטיית מסכה

אחרי הנחיית הדרג המדיני להגביר את האכיפה, קרוב ל-2,000 שוטרים נפרסו ברחבי הארץ והחלו לאכוף את התקנות השונות. דגש רב ניתן לאכיפת אי-עטיית מסכה במקומות סגורים | המשטרה פרסמה את נתוני האכיפה ביומיים האחרונים

אכיפת הקורונה: אלפי דו"חות על אי עטיית מסכה
שוטרים אוכפים עטיית מסכה צילום: חדשות בני ברק

במשטרה הגבירו בימים האחרונים את אכיפת תקנות הקורונה, וקרוב ל-2,000 שוטרים נפרסו ברחבי הארץ למטרת פעולות האכיפה. במשטרה שמים דגש על על נושא עטיית מסכות במקומות סגורים, וחילקו למעלה מ-3,000 דו"חות בגין הפרת תקנה זו.

ביומיים האחרונים (ימים ג'-ד') הוגברה הפעילות המשטרתית ונרשמו ע"י השוטרים 3,547 דו"חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ, בהם: 3,292 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 136 דו״חות בגין הפרות חובת הבידוד, וכן 119 דו"חות בגין הפרות שונות של התקנות (שעיקרם בקרב מפעילי מקומות ציבוריים או עסקיים).

בתוך כך, בוצעו בדיקות יזומות של הימצאות בבידוד למעל 15,400 חייבי בידוד וחולים מאומתים השוהים בביתם. במשטרה טוענים כי בימים האחרונים נתקלים שוטרים ברחבי הארץ במקרים של התנגדות לאכיפה בניסיון להכשילה לעיתים תוך סירוב להזדהות, ניסיונות התחמקות ועוד. "מצבים אלו", אומרים במשטרה, "מחייבים שימוש בסמכויות אכיפה נוספות לצורך קיום התקנות ושמירת בריאות הציבור".

"אנו קוראים לציבור ומדגישים כי חובה להישמע להוראות השוטרים והפקחים וכן להזדהות כנדרש בחוק, הכל בכדי להימנע מהצורך בשימוש בסמכויות שיטור ואכיפה לצורך זיהוי ו\או השלמת אכיפה", מוסיפים במשטרה 

כמו כן המשטרה קוראת לציבור כולו להישמע להנחיות, להקפיד על חבישת מסיכות פנים כנדרש במקומות סגורים ומוקדי התקהלות, להקפיד על חובת הבידוד והדיווח ככל שנדרש עפ"י התקנות וכן על כל ההגבלות השונות המתעדכנות מעת לעת.

 

קורונה משטרה אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד