י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מהדורת אלול

לייבל'ה: האדמו"ר שרכש טסלה חדשה

והשבוע: מאחורי הקלעים בחתונת חבר הכנסת יעקב אשר; עסקן התמ"א הגוראי שהגיע לבעלזא; תיעודים מביקור ראש העיר החרדי שנדבק בזן הדלתא בארה"ב; החבורה שהתאספה על הגג הירושלמי לחיזוק בדרכי ר' ישעיה'לה; וגם: הרבי שהתחדש ברכב טסלה עדכני

לייבל'ה: האדמו"ר שרכש טסלה חדשה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע צפה במהדורות 'חדשות 13' תחילה שמע את השרה אילת שקד מכילה את המתים ולא האמין למראה עיניו ולמשמע אוזניו. לייבל'ה נדהם מדבריה של שקד עת הייתה באופוזיציה בגלים הראשונים ודבריה כיום.

ומכאן לנגיף הדלתא של בנט שהחל להתפשט באחרונה ותפס גם את ראש עיריית אלעד ישראל פרוש כשהוא קצת נדבק, למרות ששמר בגל הראשון השני והשלישי. פרוש שטס לארה"ב לטיסת בזק כדי להנחות את הדינר של חסידות טשרנוביל בהשתתפות האדמו"ר כפי שתראו בתמונה, ככל הנראה כבר נדבק בארץ אך אין לדעת.

מהדינר ליווה לייבל'ה את ראש העיר היישר לשדה תעופה JfK, שם התפלל פרוש שחרית בכוונה גדולה מאוד לרגל חזרתו לעיר הישיבות אלעד.

כידוע לייבל'ה נרגש מרכבים חדשים, בפרט שהינדלה מבקשת ממנו שיעשה כבר. לייבל'ה טוען שעד שאין טסלה - הוא לא עושה רישיון.

השבוע התבשר לייבל'ה כי רכבי הטסלה נכנסו גם לחצרות האדמו"רים. הצלם נפתלי לרר חשף השבוע כי הרבי מנאראל מרחוב רש"י בבני ברק התחדש בטסלה הנטענת בחשמל.

ומרכבי טסלה לרכבים קצת פחות. בשעת צהריים ירושלמית ראה לייבל'ה את המקובל הגר"ד בצרי הידוע במעשה הניסים והוצאת הדיבוקים ברכבו של תלמידו ומקורבו, בדרכו לישיבת המוקבלים בראשותו.

בצל הפגרה בגבעת רם, לייבל'ה ראה בשבוע האחרון שני חברי כנסת חרדים, אחד מיהדות התורה ואחד מש"ס, שנצפו בשבוע אחרון בקורס רענון נהיגה מונעת. ליבל'ה שמפקיד בחודש אלול להתחזק, לא יכתוב את שמותיהם. אך מקווה שהקבלה של הנציגים לשנה הבאה לנסוע רגוע יותר ועדין.

ח"כ אחמד טיבי היה מאושפז בשבועות אחרונים בבית החולים בגלל אבנים בכליות. לייבל'ה יודע לספר כי מי שדאג לו בבית חולים ואף חייג אליו לשאול אותו בשלומו היה, יו"ר ש"ס אריה דרעי.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי גילה השבוע כישורי סלסול בקולו חדשים, כשכובד בברכה בשמחת החתונה בחצר הרטנגן.

אפרופו חתונת הרנטגן, לייבל'ה ראה בחתונה את עורך דין ציון אמיר שלא הפסיק לערבב בשמחה.

שימוש חכמים מיוחד ראה השבוע מסגן השר לשעבר פרוש שחזר ממסע עם הרבי מקאיימשא לייק, פרוש הגיע לחתונת מאקאווא והתברך מהצדיק בחמימות. 

לייבל'ה לא שכח את החתונה של יו"ר ועדת החוקה לשעבר ח"כ יעקב אשר בבני ברק ואפילו חרג ממנהגו והשתתף באירוע למרות ליל שישי.

מצלמת לייבל'ה הפרוסה 24/6 תיעדה את הרגעים החשובים באמת בחתונה. 

בשולחן האוכל תפס לייבל'ה את הגווארדיה הישנה והעתידית של דגל התורה בראשות דוד שפירא, שהעתיק את המפגש השבועי של פורום הר שלום, להיכלי מלכות. 

גם זקני מערכת הבריאות הרב ירחמיאל בויאר והרב אלימלך פירר לא פספסו את החתונה של האיש שניסח את תקנות הקורונה והגיעו לאחל מזל טוב.

יו"ר משמרת הקודש והחינוך מוטקה בלוי לא פספס את השניצל המפורסם של היכלי מלכות, תוך כדי שיחה אקטואלית עם העיתונאי יצחק נחשוני. 

צוות הלשכה של אשר הוכנס לכוננות מוגברת לרגל החתונה וגם היועץ המקצועי עו"ד יהודה כהן התבקש לסייע וללוות, בין היתר את השר לשעבר איתן כבל. 

בשולי החתונה ראה לייבל'ה מפגש פסגה ביום בו בנט התבלבל בין לאומית לכללית. לייבל'ה ראה את ברוך שטרן המנהל של מרחב מכבי את שמשון פראג מנהל קשרי לקוחות מאוחדת ואת פישי ויזל מנהל לאומית מרחב בני ברק, באחדות בני ברקית של ממש דנים איך בנט שכח את לאומית והזכיר את כללית פעמיים.

את איש הכשרות הרב רפי מנת ראה לייבל'ה שלא שכח לכבד את בעל השמחה. 

בחתונה גם ראה לייבל'ה את הדובר המסור יהודה רוסט שלא הפסיק לתזז בין המוזמנים וגם הספיק לשבת לשיחה ערה עם הח"כ אלי כהן בכיר הליכוד.

בשבע ברכות שנערך בירושלים לאופוזיציה והקואליציה, ראה לייבל'ה גם את ביבי וגם את גנץ שהמפריד בינהם הוא הנכד של שר התורה – יענקי קנייבסקי ואף ראה את גנץ משוחח עם יענקי ואולי מצטער שלא הקים ממשלה.

ביום ראשון הגיע לייבל'ה לאולמי בית רוזן בקרית בעלזא בירושלים, לשמחת בר המצווה לבנו של העסקן האגדי לבית בעלזא ארל'ה פריד, שמלבד היותו אחראי על הבית בדובר שלום, הוא אחד מאנשי החסד הנסתרים בדורנו שדואג בכל השנה למוסדות התורה והחסידות וכן למאות יתומים בכל חודש בחודשו.

בשמחה ראה לייבל'ה את בן הרבי – הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח מגיע לשמחה ושותה לחיים עם ארל'ה שהיה נרגש מתמיד למרות שכבר חגג שמחות של שלישייה.

גם את נכדי הרבי מבעלזא ראה לייבל'ה בשמחה כשהם ישובים בשולחן הכבוד ושמחים בשמחה הגדולה של העסקן.

בהמשך ראה לייבל'ה את האלוף יפתח רון טל יו"ר מגדל ביטוח. לייבל'ה שמח לראותו את האלוף מגיע לשמחה ומתעדכן מהנעשה בציבור החרדי. לדברי רון טל אני עובד אצל ארל'ה.

בעודו מדלג בקלילות בין שולחנות האולם זיהה לייבל'ה את אברהם גוטסמן, יזם תמ"א מקומי שמערבב במוקדי הכוח בגור, כשהוא מאחל ברכות חמות לבעל השמחה. לייבל'ה הנציח את היזם המערבב בתמונה מרהיבה.

לייבל'ה הגיע גם השבוע לשמחת החתונה לבתו של הטוען רבני ועורך דין משה ליפל, עם בנו של הרב קופמן מוועד הישיבות. לשמחה שהגיעו משתי הצדדים כל המי ומי ראה לייבל'ה כי המחותן ר' משה החל לחבוש לראשונה 'ספודיק' לראשו כמנהג בית סטריקוב. לייבל'ה זוכר עוד בפוניבז' שמשה היה לבוש בקאפטה אבל עד לספודיק אפילו זקני פוניבז' בשוגרמן התרגשו.

בצד האולם, כשכולם נסחפו למעגלי הריקודים, ראה לייבל'ה שיחת עומק שמתנהלת בתנועות ידיים ערניות. מצד אחד האורח שהגיע במיוחד מאנטוורפן ר' דוד דמן הכותב הפופולרי של 'משפחה', כשהוא מקשיב בדריכות לשיחתו של ההיסטוריון וסגן העורך שלו ר' ישראל א. גרובייס המכונה בברנז'ה אלטר. השיחה התארכה ונשמעו בה המילים "גור" ו"בעלזא", אך לייבל'ה מיהר להמשיך לדרכו.

ומי שרצה לעקוב אחרי שרשרת השמחות של המגזר החרדי מוטב כי יצפה בסטטוסים של מוישה שלזינגר מנהל המגזר של מכבי שתיעד מהחתונה פגישה עם הפרויקטור החרדי. 

אפרופו משפחה, העורך אריה ארליך נצפה השבוע נושא תפילה בציון הרשב"י במירון יחד עם בנו הצעיר.

ליד ארליך נצפה נושא תפילה גם ליאור קצב לשעבר ראש עיריית קרית מלאכי ואחיו של הנשיא המפורסם.

את עורך 'בקהילה' שלמה קוק ראה לייבל'ה מסיים נופש באנגליה, שם כפי ההנחיות התעטף קוק בטלית וישב ושקד בלימוד הדף היומי הקבוע. אשריו ואשרי חלקו.

סופר עיתון 'הדרך' ואיש אמונם של גדולי ישראל שמעון ליברטי, נצפה מתפלל בדבקות רבה בקבר הרשב"י במירון. יממה לאחר לידת בתו, בשעטו"מ ולרגל יום הולדתו.

את חבר מועצת העיר י-ם אלחנן גרוסבוים המכונה נני, ראה לייבל'ה שקוע ברחובות העיר העתיקה צפת, בשעת ליל מאוחרת.

ואי אפשר בלי הביקור של הרבי מגור בארה"ב, מי שעומד ועוקב בדריכות אחר התקדמות המסע והמקום בו ישהה הרבי בשבת הקרובה הוא ממלא מקום ראש עיריית חנוך זייברט שהגיע לפקח. 

בעוד זייברט בארה"ב קם לפי שעון ניו יורק, עוזרו יוסי צימט החליט לקום מוקדם למניין של הרבי הצעיר ממעזי'בוז וליהנות מהתפילה בראשות בעלי מנגנים.

את החכ"ל המפורסם גם גוראי בפני עצמו יענקל כהן ראה לייבל'ה מתחיל את אלול בציון של ר' שמעון לפני המסע לארה"ב.

נשיא המדינה יצחק הרצוג פגש השבוע את איש העסקים והיזם צחי אבו מאשדוד ושמע ממנו על פרויקטים חברתיים לתועלת הציבור ועל תוכניתו להאדרת מערכת הבריאות בעיר אשדוד לטובת התושבים.

ישראל רמתי חבר מועצת העיר בית שמש והפעיל המרכזי למען בני התורה הספרדים, נצפה מחוץ למרכז האטרקציות בצפון הארץ, לצד אבישי נקי ראש לשכת סגן ראש העיר ירושלים אברהם בצלאל, שאלפי בחורי ישיבות יצאו ביוזמתו לטיול המהנה בצפון, יום לאחר שיצאו מאות הבחורים מהעיר הסמוכה בית שמש.

שנת הלימודים במגזר החרדי נפתחה בהצלחה למרות חששות ענייני הקורונה, ומי שנשלח לחזית התקשורתית לספר זאת בצורה קולחת חדה וברורה וגרם לקידוש השם גדול, הוא ראש אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים שמוליק גרינברג. ליבל'ה ראה רק את הריאיון ב'כאן 11', אך הבין שהיה במקומות נוספים.

ובאחד הגגות בירושלים נרשם במוצאי השבת האחרונה חיזוק גדול עת התאספו חבורת מלוה מלכה להתחזק לקראת חודש אלול בדרכו של ר' ישעיה מקרעסטיר. לייבל'ה יודע לספר כי רוב הציבור לקח על עצמו לברך ברכת המזון מתוך סידור.

במקום גם ראה לייבל'ה את שמוליק כץ מהמוסדות המפורסמים שהגיע במסירות נפש לגג בקומה הרביעית ואף זכה לתמונה עם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס.

האיש והכיתות הירושלמיות, בכיר העירייה אורי ישר, נצפה בסמטאות שכונת גאולה בבירה. במהלך סיור בין בנינים ומוסדות חינוך, למציאת פתרונות לקראת פתיחת שנה"ל.

את המלחין חזקי ווייס בעל 'פאר דיר' ושימו לב אל הנשמה שמוציא אלבום מיוחד בקרוב ראה לייבל'ה כשהוא נפגש לעבוד על חומרים חדשים עם הקלידן אבי דרור.

לייבל'ה גם מדווח השבוע על שיא ההכנות לאירוע הגדול "מ"ה אשיב" של קהילת אזמרה בצפת שיתקיים בשבוע הבא. מעמד הודיה נרחב בראשות המשפיע הרב מנדל מוסקוביץ רב הקהילה שניצל מאסון מירון. 

האירוע הגדול שיתקיים בחמישי הבא במושב "משמר השבעה" כינס למקום אחד את האסטרטג המוצלח חזקי מילר יחד עם מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' ועסקני 'אזמרה' לקראת האירוע הענק.

אפרופו מוטי רבינוביץ שחזר מאוקראינה שם הפיק במעז'יבוז לחצר חסידות תולדות אהרן שבת שלא מהעולם הזה, בסיום השבת התברך מהרבי מתולדות אהרן בחמימות וזכה לכוס של ברכה. 

הרב שלום איינהורן מנהל ת"ת הממ"ח החסידי בירושלים מבית רשת 'נצח', כובד עם פתיחת שנת הלימודים בקביעת מזוזה במשכנו החדש של הת"ת, יחד עם סמנכ"ל רשת 'נצח' מיכאל נכטילר ומפקח משרד החינוך שי קלדרון.

הזמר ארל'ה סמט נצפה משתתף בשיעור היומי הקבוע בספר חק לישראל, אשר נמסר ע"י מנהל מפעל החק הרה"ג פישל ווגשהל, נכד אדמו״ר ממשכנות הרועים, בביהמ״ד אנשי ברייערוואוד של הנגיד ר׳ יעקב קליין במונסי.

לייבל'ה גם עקב אחר הדרמה בארה"ב סביב היעלמותו של הילד בברוקלין, מי שנחלץ לחפש היה מתנדב השומרים הנגיד הצעיר אברומי זופניק שנקלט בעדשת המצלמה. 

את הרב שמואל לוי ממודיעין עילית מי שמשמש כאחראי אגף מח עצם בעזר מציון ראה לייבל'ה מתברך אצל מרן האדמו"ר מצאנז יחד עם הרב ישראל שמעון יו"ר ארגון לב טוב דחסידי צאנז, לאחר שלקחו מעל 500 דגימות מהקהילה בקרית צאנז.

לייבל'ה ראה השבוע כיבוד אב: גדול הצלמים שוקי לרר צעד עם אביו החזן הדגול ר' מנחם לרר לקבל את הבוסטר במרפאה של מכבי בבני ברק.

ומכיבוד אב לא מפסידים, לייבל'ה ראה מיד אחר כך את לרר נוסע ברחוב רבי טרפון שם למגינת לב קלנועית הצלם נתקעה קשות עד שהגיעו לחלצה.

לייבל'ה זכה אף להשתתף בכינוס רבני ישראל של ארגון בנועם. בסיום ארוחה כיד המלך ומשאות מייסד בנועם הרב ריאני רבני ישראל ואישי הציבור הנכבדים, ראה לייבל'ה את חבר מועצת הרבנות הראשית הגרא"ש וייס משוחח במשך שעה ארוכה עם הגר"ח ברונר מראשי כנסת ישראל, כשהרב וייס מחדד בפני הרב ברונר את גודל האסון במתווה כהנא, ואת הצורך שהכוחות העולים בשמי הרבנות יטו כתף יחד להצלחת המאבק. 

ואם בכנסת ישראל עסקינן לייבל'ה חייב לשתף במה שגרם לו לשפשף עיניים בתדהמה, לייבל'ה הגיע במקרה לכפר חב"ד לסדר אי אלו עניינים, ובאוהל השמחות ראה לייבל'ה את יו"ר כפר חבד הרב שמעון רבינוביץ ואת הכוכב העולה מנכ"ל כנסת ישראל ואיש משפחת האצולה הליטאית הרב יעקב דינר רוקדים יד ביד במשך שעה ארוכה מלבד הפסקי לחיים קצרים. לאחר שלייבל'ה סיים לשפשף את עיניו ואותות התדהמה נרגעו מעט, לייבלה מבין שככל הנראה יחסי הציבור הליטאי וחב"ד בדרך לדף חדש.

ולפינת המזל טובים השבועית של חודש אלול:

ברכת מזל טוב ליו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, לרגל שמחת הולדת נכדתו בשבת האחרונה, בת לבנו אליהו גפני מההסתדרות הציונית העולמית.

ברכת מזל טוב לראש העיר ירושלים משה ליאון, שנצפה השבוע חובק את נכדו החדש שנולד במזל טוב, ויקרא שמו בישראל: ישראל בארי.

ברכת מזל טוב לראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין לרגל שמחת נישואי בנו, ביום ראשון הקרוב באולמי ארמונות חן בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאבינועם שיפמן, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית ומגדולי עסקני העיר, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לצלם אלי קובין לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. בשמחת הברית ראה את הצלם יוסי רוזנבוים שבא לצלם ולהתמזל"ט.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן ואיש חסידות ברסלב ר' דוקי גרינוולד לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לר' משה שטיינבאך האיש וה'קול בחצרות', שבקי בכל חצר וחצר וגם נמנה על חשובי חסידי סאסוב, לרגל שמחת הולדת בנו הבכור בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאבא של כולם, המלחין של כלל ישראל בנצי שטיין, שזוכה לרגש רבבות חבק השבוע בן ראשון בשעה טובה. לייבל'ה מאחל מזל טוב ענק.

ברכת מזל טוב לאיש חסידות סערט ויז'ניץ ר' שמשי שטרן לרגל שמחת הולדת הבת. הקידושא רבא בשבת קודש בבית המדרש סערט ויז'ניץ ברחוב חזון איש בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב אבי סטאריק האיש שלנו בהגברה ובכל דבר שזז, חסיד תולדות אהרן, מתנדב בדינוב בפולין, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. הידיעה על בואו בברית האירוסין הביאה לשאלה הגדולה מי הנהג שייקח את לייבל'ה לאירוסין בבית שמש?. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לבחור החשוב יוסי גליק מבחירי ישיבת 'מאור התלמוד' לרגל שמחת אירוסיו השבוע בשעה טובה, עם בת הרב צבי שלזינגר ממודיעין עילית. 

לייבל'ה רכילות חרדית יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד