כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התחלואה במגזר החרדי

פרופ' אש: "ממליץ למי שאינו מחוסן - לא לנסוע לאומן"

מנכ"ל משרד הבריאות אמר היום בתדרוך כי "מתגבש מתווה שיאפשר גם תפילות בטוחות בחגים". אש אמר גם כי הוא "קורא למי שנוסע לאומן להקפיד על ההנחיות גם שם, וממליץ למי שאינו מחוסן - לא לנסוע לאומן". מנכ"ל משרד הבריאות קורא לציבור החרדי "להקפיד על ההנחיות"

פרופ' אש: "ממליץ למי שאינו מחוסן - לא לנסוע לאומן"
נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש מסר היום (חמישי) תדרוך לתקשורת על רקע העלייה בתחלואת נגיף הקורונה, ובמהלכו אמר כי "התחלואה במגזר החרדי מדאיגה אותנו".

בהתייחסו לעלייה המדאיגה בתחלואה במגזר החרדי אמר פרופ' אש: "אנחנו רואים עלייה בתחלואה בקצב גבוה. אני קורא לאנשים בערים החרדיות להקפיד על ההנחיות. באשר לחגים, מתגבש מתווה שיאפשר גם תפילות בטוחות. אין ספק שצריך לעשות משהו שיאפשר את הביטחון של מי שמגיע להתפלל. בגלל זה קבענו את ההנחיות של התו הירוק לבתי הכנסת ובחגים נצטרך לראות שהתפילה נעשית בצורה בטוחה. נצא עם מתווה מסודר בימים הקרובים".

אש הוסיף כי הוא "קורא למי שנוסע לאומן להקפיד על ההנחיות גם שם, וממליץ למי שאינו מחוסן - לא לנסוע לאומן".

פרופ' אש התייחס לנתוני התחלואה הגבוהים ואמר: "מספר המאומתים מגיע לשיאים חדשים כל יום. המספרים גבוהים, המצב מדאיג. הקבינט אישר אתמול מספר צעדים שאנו מקווים שהם יובילו לבלימת העלייה בתחלואה. אני חושש מהחמרה למרות הצעדים הללו. הערב יקיים הצוות המשולב של ועדת החיסונים וצוות הטיפול במגפות דיון מקצועי חשוב כדי להכריע כיצד להרחיב את מתן החיסון השלישי לגילאים שונים".

לדבריו, "אף אחד מאיתנו לא מעוניין בסגר או צעדים קשים אחרים. אנו רוצים להגיע למצב שהתחלואה נבלמת, שנת הלימודים נפתחת כסדרה וששגרת חיינו תמשיך כרגיל. כולנו רוצים את זה. כדי להצליח בכך - נדרשת התגייסותכם. בראש ובראשונה - צאו להתחסן. החיסונים זמינים, התורים בפריסה ארצית רחבה ודי מידיים".

מנכ"ל משרד הבריאות ציין גם כי "ההיענות לקבלת המנה השלישית בבני 60 ומעלה היא גבוהה. עד כה התחסנו למעלה מ-700 אלף איש, אבל יש עוד כברת דרך גם לגבי האוכלוסייה הזו ויש עוד כמיליון בני אדם שלא קיבלו חיסון ראשון". הוא הדגיש כי במשרד הבריאות "ממליצים מאוד למחוסנים שהגיעו במגע עם מאומת ללכת להידבק כדי לראות שלא נדבקו".

"חשוב לחסן את כל האוכלוסיות", אמר הפרופ' בהתייחסות להכנסת מוקדי חיסונים למערכת החינוך, "ככל שנגיע לשנת הלימודים ויתחילו הלימודים, אני חושב שגם בבית הספר ניתן לעשות זאת. כרגע הנחיית משרד החינוך היא לא לחסן בזמן הלימודים, אך אין התנגדות לחיסון בשטח בית הספר".

קורונה חרדים אומן נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד